رحمتی: برای من بیشتر از کاپیتانی حضور در کنار بازیکنان قدیمی لذتبخش است



  اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی, رحمتی

 

گفت‌وگوی «ایران» با کاپیتان محبوب استقلال در آستانه هشتمین سال حضور در جمع آبی‌ها رحمتی: برای من بیشتر از کاپیتانی حضور در کنار بازیکنان قدیمی لذتبخش است

 

مهدی رحمتی در لیگ هفدهم، هشتمین فصل حضور خود در استقلال را تجربه خواهد کرد.

 

 دروازه‌بان و کاپیتان استقلال پیش از شروع فصل در گفت‌وگو با ایران ، درباره شرایط استقلال، نقل و انتقالات و آینده این تیم در فصل جاری صحبت کرده است. کاپیتان محبوب آبی‌پوشان که همواره یکی از نقاط اتکای کادر فنی این تیم بوده، معتقد است کنار هم قرار گرفتن تعدادی از ستاره‌های این تیم، کفه ترازو را در مقایسه با دیگر مدعیان به سود آنها سنگین کرده است.

     

استقلالی‌ها با حضور پررنگ در نقل و انتقالات و پشت سر گذاشتن یک اردوی تدارکاتی برون مرزی به استقبال لیگ هفدهم می‌روند. شرایط استقلال را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی مانند جباری و منتظری به استقلال اضافه شدند که بعد از چهار سال دوری از فشارها و حاشیه‌سازی‌های فوتبال ایران و با استراحت دوباره به جمع ما بازگشتند که این موضوع قطعاً به استقلال کمک خواهد کرد. زمانی که برای دیدار با التعاون در قطر حضور داشتیم، به آنها گفتم که بازگشت به استقلال حق آنها است و حالا از بازگشت آنها به استقلال خوشحالم. بازیکنانی مانند مجتبی جباری و پژمان منتظری در فوتبال ایران ممتاز هستند و جانشین ندارند.

 

البته بازیکنان بسیار باکیفیت دیگری در نقل و انتقالات به استقلال اضافه شدند که مطمئناً به تیم ما کمک خواهند کرد. درباره تمرینات نیز باید بگویم با برنامه‌ریزی تمرینات را در موعد مقرر آغاز کردیم و تمرینات مرتب و با برنامه‌ای را پشت سر گذاشتیم. مانند فصل گذشته به ارمنستان سفر کردیم و در این کشور نیز اردوی مؤثری داشتیم. در فصل نقل و انتقالات نیز فکر می‌کنم بازیکنان مورد نظر کادر فنی به استقلال اضافه شد و با شرایط خوبی به استقبال لیگ برتر می‌رویم. همه بازیکنان جوان و باتجربه ما در تمرینات انرژی بسیار زیادی صرف می‌کنند تا با حداکثر آمادگی برای شروع لیگ برتر آماده شوند.

 

استقلال در لیگ هفدهم مدعی قهرمانی است؟

مدعی بودن یا نبودن برای قهرمانی موضوعی نیست که از الان درباره آن صحبت کنیم. لیگ نزدیک به 10 ماه ادامه خواهد داشت و در این 300 روز اتفاقات زیادی رخ می‌دهد که ممکن است به یک تیم ضربه بزند و مسیر آن را تغییر دهد. هواداران از استقلال همواره قهرمانی می‌خواهند و ما وظیفه داریم برای خواست هواداران در زمین و تمرینات تلاش کنیم. باید لیگ را از هفته اول با جدیت آغاز و از شروع لیگ برای جمع‌آوری امتیازات تلاش کنیم تا در هفته‌های سخت و فرسایشی لیگ دچار مشکل نشویم. استقلال در همه سال‌ها برای کسب عنوان وارد مسابقات شده و در فصل پیش رو نیز خوشحال کردن هواداران با کسب جام، هدف ما خواهد بود.

 

اما بسیاری عقیده دارند که استقلال با توجه به خریدهایی که انجام داده، مدعی اصلی عنوان قهرمانی است و حضور این تعداد ستاره نیز این موضوع را تضمین می‌کند.

 

استقلال همواره برای کسب موفقیت در لیگ، مدعی است و این موضوع بیشتر از آنکه به شرایط بازیکنان ارتباط داشته باشد، به دلیل حمایت و حضور پر تعداد هواداران است. ستاره‌های استقلال در کنار تمامی بازیکنان و کادر فنی نیز تلاش می‌کنند که استقلال خواسته هواداران را برآورده کند.

 

نقطه قوت استقلال در فصل جاری چیست؟

در داخل زمین در همه پست‌ها بازیکنان خوبی در استقلال حضور دارند و نمی‌توان یک پست یا یک خط را به عنوان نقطه قوت استقلال معرفی کرد. کادر فنی و بازیکنان استقلال تقویت شده‌اند و جوانان بسیار خوبی در تیم ما حضور دارند که در کنار بزرگ‌ترها به موفقیت تیم کمک می‌کنند. ادامه همدلی و اتحادی که از ابتدای فصل در تیم وجود دارد تا هفته‌های پایانی می‌تواند عامل کلیدی در موفقیت تیم باشد و باید برای استمرار این وضعیت همه تلاش کنند تا در روزهای سخت لیگ که مدعی بودن را مشخص می‌کند، سربلند باشیم.

 

بسیاری استقلال را یک تیم پرستاره می‌دانند. بستن بازوبند کاپیتانی در تیمی با این تعداد ستاره، چه احساسی دارد؟

بستن بازوبند کاپیتانی تصمیم سرمربی است و هر زمان که این وظیفه به من محول شود، تمام تلاشم را برای انجام وظیفه به بهترین شکل انجام می‌دهم. برای من بیشتر از کاپیتانی حضور در کنار بازیکنان قدیمی استقلال و البته جوانان با انگیزه و مستعد لذتبخش است. از حضور در کنار بازیکنان جوانی که برای رسیدن به آرزوهای بزرگ تلاش می‌کنند لذت می‌برم و تمرین کردن در کنار آنها برای من از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

نسل طلایی استقلال دوباره در لیگ هفدهم حضور در استقلال را در آخرین سال‌های فوتبالی تجربه می‌کند. این موضوع انگیزه شما را برای کسب جام بیشتر نمی‌کند؟

در آخرین سالی که من در کنار جباری، منتظری و خسرو حیدری به میدان رفتم، استقلال به قهرمانی لیگ رسید و در جمع 8 تیم برتر آسیا نیز حاضر شدیم. قطعاً انگیزه بازیکنان در سال‌های پایانی فوتبال برای کسب موفقیت افزایش پیدا می‌کند اما همه بازیکنان برای کسب موفقیت انگیزه‌های ویژه‌ای دارند و مطمئناً ما بازیکنان قدیمی که فراز و نشیب‌های زیادی را با پیراهن استقلال تجربه کردیم نیز برای کسب موفقیت انگیزه‌های مخصوص به خود را داریم. هواداران نیز از ما انتظار بیشتری دارند و همین موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند تا بهترین کیفیت خود را در داخل زمین ارائه دهیم و در نهایت  بتوانیم خواسته هواداران را محقق کنیم. برای شروع لیگ آماده‌ایم و لحظه شماری می‌کنیم تا به استقبال لیگ برویم.

 

در پایان اگر صحبتی با هواداران دارید، بفرمایید.

 

استقلال مسیری طولانی با بالا و پایین‌های زیاد  پیش رو دارد و در این مسیر پررنگ‌ترین نقش متعلق به هواداران است. امیدوارم هواداران در این مسیر طولانی تیم خود را همراهی کنند تا در پایان سال بتوانیم موفقیت استقلال را جشن بگیریم و سال موفقی را تجربه کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------