آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

عدم حمایت از بوریس جانسون برای برکناری ترزا می



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل ,بوریس جانسون

مقامات ارشد حزب محافظه‌کار انگلیس به بوریس جانسون هشدار دادند که اعضای محافظه‌کار پارلمان در برپایی یک چالش برای رهبری کشور که می‌تواند ثبات حزب را بر هم زند و برگزاری انتخاباتی را در پی داشته باشد که جرمی کوربین از حزب کارگر را به سمت نخست وزیری برساند، از وی حمایت نخواهند کرد. 

به گزارش ایسنا، یک منبع خبری از کابینه انگلیس به ایندیپندنت گفت: اگر اقدامات بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس برای تحمیل علنی تمایل خود به اجرای بریگزیت به افزایش قدرت رهبر حزب کارگر (جرمی کوربین) بیانجامد، هیچ کس از او حمایت نخواهد کرد.

 

حتی برجسته‌ترین حامیان بریگزیت در حالی که از فشارهای بوریس جانسون بر ترزا می، نخست وزیر انگلیس رضایت دارند، بهترین گزینه برای ایجاد ثبات و اجرای بریگزیت را حفظ می تا پایان فرایند خروج از اتحادیه اروپا در این سمت می‌دانند.

 

این اظهارات چند روز پس از حمله لفظی میان هم‌پیمانان فیلیپ هاموند (وزیر خزانه‌داری) و جانسون و نیز افشای حضور آنان در میان وزرایی که قصد توطئه علیه ترزا می برای برکناری وی پس از انتخابات را داشتند، مطرح می‌شود.

 

اندکی پیش از آنکه می سخنرانی اصلی خود را درباره برگزیت ارائه دهد، جانسون، شخصا مقاله‌ای درباره چشم‌اندازش از بریگزیت نوشت که پس از سخنرانی نخست وزیر، به تعیین خط قرمز در پیشنهادی برای کنترل موقعیت دولت متهم شد. اما هم‌پیمانان وی اظهار کردند که او هاموند را از طولانی‌تر کردن فرایند اجرای بریگزیت منع کرده است.

 

این اقدامات گمانه‌زنی‌هایی را درباره ارائه طرحی از جانب جانسون برای برکناری ترزا می مطرح کرد. همراه شدن این امر با افزایش محبوبیت حزب کارگر و کوربین در میان رای‌دهندگان، باعث شد تا اعضای پارلمان برگزاری انتخاباتی دیگر را محتمل بدانند.

 

این منبع خبری گفت: اگر یاوه‌گویی‌های جانسون موجب قدرت گرفتن جرمی کوربین شود، هیچ کس از او حمایت نخواهد کرد. هیچ رهبری فوری‌ای در انتظار بوریس جانسون نیست زیرا از او حمایتی نخواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------