آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

افشاگری گاردین از معاملات محرمانه‌ ترکیه با داعش



اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش

روزنامه گاردین با استناد به مدارکی گزارش داد، پس از حمله آمریکا به مجتمع مسکونی یکی از رهبران گروه تروریست داعش در ماه مه سال جاری میلادی، روابط مستقیم میان داعش و ترکیه "غیرقابل انکار" شده است.

به گزارش  ایسنا ، روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد، به دنبال کشتار ابوسیاف، یکی از رهبران داعش در ماه مه که مسئول قاچاق نفت بود، یکی از مقامات غربی مطلع از اطلاعات بدست آمده از مجتمع مسکونی این تروریست گفت، معاملات و روابط مستقیم میان مقامات ترکیه و اعضای عالی‌رتبه داعش در حال حاضر غیرقابل انکار است و از زمان مرگ ابوسیاف گمانه‌زنی‌ها درباره ائتلاف اعلام نشده‌ای میان داعش و ترکیه قوی‌تر شده است.

روزنامه گاردین به نقل از این مقام مذکور نوشت: صدها سند و مدرک از این مجتمع مسکونی ضبط شده است. از اواسط سال 2013 میلادی ابوسیاف مسئول قاچاق نفت از مناطق شرقی سوریه بوده است. به سرعت بازار سیاه نفت به درآمد اصلی داعش و خریداران ترکیه‌ای مشتریان اصلی آن تبدیل شد.

در گزارش این روزنامه آمده است، گمان می‌رود دست‌کم طی شش ماه از اواخر سال 2013 میلادی یک میلیون تا چهار میلیون دلار درآمدهای نفتی روزانه به حساب‌های داعش واریز شده است.


اخبار  بین الملل  - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------