آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

مفتی مصر اعلام کرد:تحریف 50 آیه قرآن کریم توسط داعش



اخبار,اخباربین الملل,داعش

مسلمانان، متمدن هستند و این چیزی است که از الازهر شریف آموختیم و برگرفته از سنت پیامبر اکرم (ص) است. بنابراین اسلام پیرامون سه محور می چرخد، سازندگی، آبادانی و تمدن.

شوقی علام مفتی مصر گفت: گروه تروریستی داعش تفسیری اشتباه از پنجاه آیه قرآن کریم ارائه و از آن استفاده کرده است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از پایگاه خبری «عربی 21»، شوقی علام مفتی مصر گفت: «پیام اسلام، رحمت و مهربانی برای جهانیان است اما اکنون با این ویرانی ها و خرابکاریها و ترس و وحشت ناشی از عملیات تروریستی در همه جهان که به اسلام نسبت داده می شود و رنج و محنت مسلمانان از تبعات این عملیات، دیگر خبری از رحمت و مهربانی نیست».

به نوشته این پایگاه وی افزود: تشکیلات (تکفیری صهیونیستی) داعش پنجاه آیه از قرآن کریم را اشتباه تفسیر و از آن استفاده کرده است.

بر پایه این گزارش، روزنامه «المصری الیوم» سخنان مفتی مصر را که در میزگردی فرهنگی تحت عنوان «شیوه و رویکرد الازهر در تصحیح مفاهیم اشتباه» مطرح شده، نقل کرد و نوشت: شوقی علام گفت: الازهر راه را برای مردم روشن و پیام اسلام را ابلاغ می کند» . وی افزود: هیچ فارع التحصیلی از الازهر وجود ندارد که تروریست باشد.

علام گفت: «پیگیری کننده افکار تندروها در می یابد که توجیهات آنها (تندروها) با رویکرد الازهر شریف و شریعت اسلام هیچ مطابقتی ندارد برای اینکه رویکرد الازهر به منظور تحقق منافع مردم در زمان حال و آینده و در دنیا و آخرت تبیین شده است». وی تصریح کرد: الازهر در هدف و غایت خود به منزله پیام اسلام در جهان است و ابزاری است از ابزارها که این رویکرد علمی را به جهان منتقل می کند».

مفتی مصر در ادامه گفت: آمارهایی را مرکز صدور فتوا صادر کرده که بر اساس آن، گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش تفسیری اشتباه از پنجاه آیه قران کریم ارائه و از آن استفاده کرده داده است که غیر از تفسیر ارائه شده از سوی الازهر شریف است. وی افزود: مسلمانان، متمدن هستند و این چیزی است که از الازهر شریف آموختیم و برگرفته از سنت پیامبر اکرم (ص) است. بنابراین اسلام پیرامون سه محور می چرخد، سازندگی، آبادانی و تمدن.

 

 اخبار بین الملل  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------