آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

رابین هود تقلبی



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ

مشاوران ترامپ از جمله «استیو بانن» استراتژیست ارشد او درآمدهای میلیون دلاری دارند

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده ریز حساب‌های مالی کارکنان خود از جمله داماد و دخترش را منتشر کرد و این کار مهر تاییدی زد بر این ادعای مخالفان که مشاوران مرفه،ترامپ را احاطه کرده‌اند.

 

در این بین حساب افرادی همچون استیو بانن هم که به‌عنوان استراتژیست ارشد ترامپ در کاخ سفید حضور دارد،منتشر شده است. براساس اسنادی که کاخ سفید از اسناد مالی 180 تن از کارکنانش منتشر کرده، یک نکته قابل‌تامل است و آن اینکه، «در سال گذشته میلادی کارکنان کنونی دونالد ترامپ در کاخ سفید، میلیون‌ها دلار درآمد کسب کردند.» به گزارش نیویورک‌تایمز، بانن در سال 2016 میلادی بین 3/ 1 تا 3/ 2 میلیون دلار درآمد داشته که قسمت اعظم آن از سوی شرکت‌هایی بوده که مورد حمایت یکی از بزرگ‌ترین کمک‌کنندگان مالی جمهوری‌خواه به نام شرکت «رابرت و ربکا مرسر» بوده است.

 

جزئیات درآمد‌های «جرد کوشنر» همسر ایوانکا ترامپ دختر رئیس‌جمهوری آمریکا که اکنون مشاور او در کاخ سفید هم هست، جزو اسناد منتشر شده است. براساس سند منتشر شده، دارایی‌ها و درآمدهای کوشنر و ایوانکا ترامپ در سال گذشته میلادی 741میلیون دلار برآورد شده است. گفته شده که این زوج جوان و پر‌نفوذ در کاخ سفید، پیش از ورود به کاخ سفید و دولت آمریکا بسیاری از دارایی‌های خودشان را فروختند.

 

در سند منتشر شده کاخ سفید، اعلام شده که دختر ترامپ از ژانویه 2016 تا مارس 2017 مبلغی بین یک تا 5 میلیون دلار از طریق هتل‌داری کسب کرده است.

 

رویترز گزارش می‌دهد این اسناد نشان می‌دهد که درآمد و دارایی‌های افراد پیش از ورود به کاخ سفید چقدر بوده و پس از اینکه وارد کاخ سفید شده‌اند به چه حدی رسیده است. با این حال رسانه‌های آمریکایی در مورد صحت و دقت این اسناد تردیدهایی را مطرح کرده‌اند.

 

به عنوان مثال کاخ سفید میزان دارایی گری کوهن، رئیس سابق گلدمن‌ساکس را که هم‌اینک در شورای اقتصاد ملی کاخ‌سفید عضویت دارد منتشر کرده و در آن مشخص شده است که ارزش دارایی‌های وی 230 میلیون دلار بوده است اما درخصوص میزان دارایی‌های وی پس از ورود به کاخ‌سفید اطلاعات اندکی داده شده و در آن تنها به اینکه بیش از یک میلیون دلار بوده بسنده شده است.

 

در گزارش 54 صفحه‌ای جرد کوشنر، داماد رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده آمده است که ارزش دارایی‌های وی 741 میلیون دلار بوده است و او تا پیش از ورود به کاخ سفید در 266 شرکت و سازمان حضور داشته که از اول ژانویه از همه آنها استعفا داده است. این در حالی است که درآمد همسر وی، ایوانکا ترامپ پس از ورود پدرش به کاخ سفید تا 5 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

 

نکته قابل‌توجه در این اسناد این است که اشاره‌ای‌ به میزان دارایی و درآمد ترامپ و معاون اول وی نشده است.

 

ترامپ که تا پیش از این تجربه سیاسی نداشته و بیشتر به‌عنوان غول مستغلات آمریکا و سلبریتی تلویزیونی در این کشور شناخته می‌شد، بیشتر از مشاوره کسانی بهره می‌گیرد که به‌عنوان میلیاردر و مرفهان جامعه آمریکایی شناخته می‌شوند. برای مثال، دارایی رید کوردیش، یکی از غول‌های مستغلات بالتیمور تا 798 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. وی پیش از ورود به کاخ سفید نیز درآمدی بین 48 تا 55میلیون دلار داشته است.

 

مشاوران ثروتمند دونالد ترامپ مجبور بوده‌اند تا از موقعیت خود استعفا دهند و با موقعیت به‌دست آورده در کاخ سفید کسب‌وکار خود را پیش نبرند.

 

یک نهاد مستقل در زمینه این گزارش تاکید کرده است که نمی‌توان با قاطعیت در مورد دارایی افراد درون کاخ سفید صحبت کرد و پرونده‌های مالی آنها بسیار پیچیده است و این به آن معناست که مشاوران ترامپ بسیار ثروتمند هستن 

 

کابوس روسیه تمام شدنی نیست

در حالی که گزارش مالی ترامپ نتوانسته رسانه‌های آمریکایی را قانع کند، همزمان داستان رسوایی دخالت روسیه در انتخابات آمریکا وارد فاز تازه‌ای شده است. به گزارش سی‌ان‌ان مساله روسیه هر روز بدتر و پیچیده‌تر از پیش می‌شود. در این راستا سوال‌ها و شبهات درباره نقش روسیه در انتخابات آمریکا ساعت به ساعت در حال افزایش است. ادعای شنود غیر مستند از ترامپ تا رسوایی ارتباط فلین با سفیر روسیه، از جمله این موارد است. اما داستان فلین به این سادگی نیست. پرونده مشاور مستعفی کاخ سفید زمانی پیچیده‌تر می‌شود که ترامپ کاملا حامی مصونیت قضایی فلین شده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه از درخواست احتمالی مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی، برای دریافت مصونیت قضایی در ازای شهادت دادن در کنگره در مورد مداخله روسیه در انتخابات، حمایت کرده است.

 

وکیل مایکل فلین روز پنج‌شنبه گفته بود که او در صورتی در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان حاضر به ادای شهادت خواهد بود که بتواند در برابر «پیگیرد ناعادلانه» ازمصونیت برخوردار شود.

 

مایکل فلین با آغاز به کار دولت دونالد ترامپ به‌عنوان مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا منصوب شد، اما پس از ۲۴ روز از سمت خود استعفا داد. به گزارش رویترز، دونالد ترامپ روز جمعه در یک پیام توییتری تحقیقات کنگره درخصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۶ را آزار و تعقیب دولتش توسط رسانه‌ها و دموکرات‌ها توصیف کرده است.

 

دونالد ترامپ در پیام توییتری خود نوشت: «در این وضعیت که تعقیب و آزار مشاوران دولت توسط رسانه‌ها و دموکرات‌ها در ابعادی تاریخی در جریان است، مایک فلین باید درخواست مصونیت کند.» در همین زمینه،‌ شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت: رئیس‌جمهوری خیلی صریح و روشن خواهان آن است که مایکل فلین در مقابل کمیته کنگره کاملا شفاف برخورد کند.

 

همزمان آدام شیف، دموکرات و عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان روز جمعه گفت که بررسی موضوع درخواست مصونیت برای مایکل فلین بسیار زود است.

 

شیف افزود: در هر تحقیق - و به‌ویژه در این تحقیقات که روز به روز بر ابعاد و گستردگی آن افزوده می‌شود- کارهای زیادی باید انجام شود، بنابراین قبل از اینکه هرگونه بحث درخصوص مصونیت قضایی یکی از شاهدان مطرح شود، باید اسناد و شواهد لازم جمع‌آوری شود.

 

«وال‌استریت‌ ژورنال» پیش‌تر گزارش داده بود که مشاور پیشین ترامپ تمایل به گفت‌وگو و پاسخگویی به پلیس فدرال آمریکا و مقام‌های کنگره در ارتباط با تحقیقات مربوط به روسیه را دارد، اما در قبال آن خواستار برخورداری از مصونیت شده ‌است.

 

مایکل فلین بهمن ماه سال گذشته، در پی انتشار گزارش‌هایی در مورد تماس‌هایش با سفیر روسیه و گفت‌وگو در مورد تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه، از مقام خود کناره گرفت.

 

فلین در نامه کناره‌گیری خود نوشته بود در فاصله بین دوره انتقالی دولت ترامپ با دولت گذشته، تماس‌های متعددی با سفیر روسیه در آمریکا داشته و به مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری، اطلاعات «ناقصی» درخصوص محتوای این تماس‌ها ارائه کرده است. کاخ سفید آمریکا گفته بود ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده، در مورد گفت‌وگوهای رد وبدل ‌شده بین مایک پنس و فلین، با معاون خود، مایک پنس، گفت‌وگو کرده و در مورد صحبت‌ها میان فلین و سفیر روسیه «به هیچ‌وجه» اطلاعی نداشته است.

 

جیمز کومی، رئیس پلیس فدرال آمریکا، اواخر اسفند ماه، در کنگره تایید کرد که اف‌بی‌آی در حال تحقیق پیرامون «دخالت روسیه» در انتخابات ایالات‌متحده و هرگونه ارتباط و هماهنگی احتمالی بین دستیاران و مشاوران ترامپ و روسیه است. در این ارتباط جرد کوشنر که متهم به دیدار با سفیر روسیه است قصد دارد داوطلبانه در مورد پرونده روسیه با کنگره و نهادهای امنیتی همکاری کند.

 

 

اخبار بین الملل  -  دنیای اقتصاد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------