آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ترامپ: موضوع کره شمالی نیازمند رسیدگی فوری است



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل , ترامپ

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا عصر دوشنبه (به وقت محلی) در کنفرانس خبری مشترک با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند، با اشاره به برنامه های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ گفت: کره شمالی عامل ایجاد مشکلاتی بزرگ بوده و این موضوع نیازمند رسیدگی فوری است. 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی همچنین از هند بابت آنچه که «پیوستن به آمریکا در اعمال تحریم هایی جدید برضد کره شمالی» خواند، تشکر کرد.

 

ترامپ که ساعتی قبل با نخست وزیر هند در کاخ سفید دیدار کرده بود، گفت: روابط آمریکا و هند هیچ گاه از این بهتر و قویتر نبوده است.

 

وی خطاب به مودی ادامه داد: من به انتظار همکاری با شما برای ایجاد مشاغل بیشتر، توسعه اقتصادی و ایجاد روابط تجاری دوجانبه و عادلانه هستم.

 

رئیس جمهوری آمریکا که با وعده اصلاحات اقتصادی و بازنگری در قراردادهای تجاری موفق به کسب حمایت رای دهندگان شده بود افزود: حائز اهمیت است که موانع صادرات کالاهای آمریکایی به بازار هند مرتفع شده و کسری تجاری ما با دهلی نو کاهش یابد.

 

نخست وزیر هند هم در این کنفرانس کوتاه خبری گفت: ما آمریکا را به عنوان شریک نخست خود در فرآیند تغییرات اجتماعی و اقتصادی و برنامه ها و طرح های اصلی می بینیم.

 

مودی که اکنون در واشنگتن بسر می برد، پیش از این با «جیمز متیس» وزیر دفاع و «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرده بود.

 

تحلیلگران بر این باورند که واشنگتن در نظر دارد از دهلی نو به عنوان اهرمی برای فشار بر کره شمالی و چین، به عنوان یکی از رقبای منطقه ای آمریکا در اقیانوس هند، استفاده کند.

 

فروش تسلیحات آمریکا به هند از جمله دیگر اهداف مهم این سفر سه روزه است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------