اکنون چه کسانی می توانند به آمریکا سفر کنند؟/3 نکته درباره بازگشت محدودیت‌های ورود به آمریکا



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,ممنوعیت ورود

بخش محدودی از فرمان اجرایی ترامپ درباره ممنوعیت ورود شهروندان و اتباع 6 کشور مسلمان بار دیگر به اجرا درخواهد آمد، رایی دادگاه عالی آمریکا که پیروزی برای ترامپ محسوب می شود. 

به گزارش نامه نیوز، در اقدامی که یک پیروزی برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا محسوب می شود، لایحه محدودیت های ارائه ویزا به شهروندان و اتباع 6 کشور مسلمان به خاک این کشور طی 72 ساعت آینده بار دیگر به اجرا در خواهد آمد، دادگاه عالی آمریکا صبح روز دوشنبه دعوی حقوقی وکلای دولت آمریکا درباره فرمان مهاجرتی ترامپ را پذیرفت.

 

اکنون چه اتفاقی رخ می دهد؟

دادگاه عالی آمریکا دعوی حقوقی وکلای دولت آمریکا درباره فرمان مهاجرتی مناقشه آمیز دونالد ترامپ را پذیرفت که بر اساس آن بار دیگر محدودیت هایی علیه شهروندان و اتباع 6 کشور اسلامی از جمله ایران برای سفر به آمریکا برقرار شده است.

 

بر این اساس  تا 4 ماه دیگر حکم نهایی درباره اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ اعلام خواهد شد اما تا آن زمان و بر اساس حکم دیوان، بخش محدودتری از این محدودیت های اعمال شده در فرمان ضد مهاجرتی ترامپ اجرا خواهد شد.

 

چه کسانی اجازه ورود به آمریکا را دارند؟

شهروندان و اتباع 7 کشور ایران، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی مجاز به ورود به خاک آمریکا نخواهند بود و تنها در صورت داشتن ارتباط اصیل و واقعی با یک شخص و یا یک نهاد در آمریکا اجازه دریافت ویزا و ورود به خاک این کشور را دارند.

 

در این صورت، کسانی که خواستار دریافت ویزا برای ورود به امریکا شده اند و ارتباط این چنینی با شخص و یا نهادی در امریکا ندارند نمی توانند ویزا دریافت کنند.

 

البته نکات مبهمی درباره قانون داشتن رابطه اصیل و واقعی در این حکم وجود دارد.

 

جرمی مک کینی، حقوق دان عضو کمیته اجرایی مهاجرت در آمریکا به ایندیپندنت در این باره گفت: بخش عمده ای از این محدودیت ها در کنسولگری های خارج از آمریکا و در سایت های از پیش بازرسی شده در فرودگاه ها در داخل و خارج از کشور اعمال خواهد شد.

 

وی افزود: این ممنوعیت ها تنها در قبال بخش کوچکی از کسانی که به دنبال دریافت ویزا برای ورود به آمریکا هستند اعمال خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: ما همچنان به دنبال آن هستیم تا سناریویی برای شهروندان این 6 کشور که اکنون ویزای آمریکا در اختیار دارند و یا به دنبال دریافت این ویزا هستند و این رابطه را ندارند، ترسیم کنیم تا بتوانند وارد کشور شوند.

 

وی همچنین یادآور شد اگر ترامپ به دنبال اجرای گسترده تری از این قوانین باشد کسانی که ویزا در اختیار دارند و یا به دنبال کسب ویزا هستند اکنون احتمالا در فرودگاه ها با مشکل دچار خواهند شد. چرا که دسترسی به مبادی حقوقی ندارند.

 

چرا دادگاه عالی آمریکا اجازه اجرای این محدودیت ها را داد؟

دولت ترامپ اعلام کرده بود که 90 روز توقف ورود شهروندان 6 کشور مسلمان به آمریکا برای جلوگیری از ورود افراد خطرناک به خاک این کشور ضروری است. و پس از آن بررسی ها برای از بین بردن شکاف های موجود در این قانون انجام شد.

 

قضات دریافتد  که افراد و یا نهادهایی در آمریکا که با شهروندان خارجی در ارتباط هستند، مانند دانشگاه ها که دانشجویانی از این 6 کشور دارند در نتیجه این قانون ضربه خواهند خورد.

 

دادگاه عالی همچنین دریافت که هیچ خللی در کار مردم آمریکا و یا نهادها ایجاد نمی شود اگر شهروندان خارجی که دارای این ارتباط نیستند وارد آمریکا نشوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------