آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

ایندیپندنت از جزئیاتی تازه درباره استعفای اجباری حریری پرده برداشت



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,سعد حریری

رابرت فیسک درباره استعفای حریری در مقاله‌ای در روزنامه ایندیپندنت انگلیس جزئیات تازه‌ای را مطرح کرده و نوشته است، آنچه اتفاق افتاد استعفایی واقعی نبود. 

به گزارش ایسنا، وی در این مقاله می‌نویسد، هواپیمای سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان سوم نوامبر در ریاض به زمین نشست اولین چیزی که حریری مشاهده کرد حضور نیروهای پلیس عربستانی بود که هواپیما را احاطه کرده بودند. آنها سپس به داخل هواپیما آمدند و تلفن همراه حریری را مصادره و محافظان شخصی‌اش را از او جدا کردند به این ترتیب نخست وزیر لبنان را ساکت کردند.

 

وی می‌افزاید، روز جمعه سوم نوامبر حریری در نشست کابینه در بیروت بود که تماسی تلفنی دریافت کرد و از او درخواست شد با ملک سلمان، پادشاه عربستان در ریاض ملاقات کند. او نیز فورا عازم سفر شد.

 

خوب تو دیدار با پادشاه را رد نمی‌کنی حتی اگر او را چند روز قبل دیده باشی همانطور که حریری انجام داد، به ویژه که عربستان جایی است که شرکت اوجیه حریری در آنجاست به شرکت او بدهی 9 میلیارد دلاری دارد و این وضعیتی است که ما اکنون آن را عربستان می‌شناسیم.

 

وی در این مقاله به امور فوق‌العاده استثنایی اشاره می‌کند و می‌نویسد، حریری متنی نوشته شده را در شبکه العربیه قرائت کرد که هر دنبال کننده‌ای می‌داند این شبکه متعلق به کدام کشور عرب حاشیه خلیج فارس است. او در این متن استعفای خود را به عنوان نخست وزیر مستعفی اعلام کرد.

 

وی مدعی شد، تهدیداتی علیه جان او مطرح است و این اخبار که در درجه اول از مسؤولیت‌های سازمان امنیتی در بیروت را مطرح کرد در حالی که باید خطاب به آنها حرف می‌زد بر خلع سلاح حزب‌الله لبنان تاکید کرد و از مداخله ایران در منطقه گفت. صرف نظر از این واقعیت که حزب‌الله نمی‌تواند سلاح خود را کنار بگذارد و حریری می‌بایست به ارتش لبنان انتقاد می‌کرد که شامل شیعیان زیادی است لذا مشخص می‌شود این حرف‌های حریری نبود چون او قبلا هرگز از این کلمات استفاده نکرده بود. و به عبارت دیگر این متن برایش نوشته شده بود و تنها به او گفته شده بود، بخواند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------