آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

وزیر خارجه فرانسه: حریری در عربستان آزاد است/لوموند: حریری آزاد نیست



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,سعد حریری و ژان ایو لودریان

وزیر خارجه فرانسه تأکید کرد که نخست‌وزیر مستعفی لبنان در عربستان آزاد است و هیچ محدودیتی در رفت‌و آمدهای او در این کشور وجود ندارد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه " LBCI" لبنان، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت: به عقیده من سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان در عربستان آزاد است و هیچ گونه محدودیتی در رفت و آمد وی در این کشور اعمال نمی‌شود.

 

لودریان به رادیو اروپا 1 گفت:  بعد از بازگشت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به کشور به ابوظبی می‌روم.

 

سعد حریری اخیرا از ریاض استعفای خود را اعلام کرد؛ اقدامی که نگرانی‌هایی را درباره اقامت اجباری حریری در ریاض و اوضاع نامساعد سیاسی لبنان به وجود آورده است.

 

این در حالی است که روزنامه لوموند فرانسه در مقاله‌ای با عنوان "لبنان در وضعیت سردرگم بعد از استعفای حریری" نوشت: سؤالات زیادی در لبنان درباره نتایج تصمیم سعد حریری، و رابطه وی با عملیات "پاکسازی" که عربستان انجام داده وجود دارد.

 

این روزنامه نوشت: سعد حریری کجاست؟ آیا داوطلبانه استعفا کرده است؟ آیا برای بازگشت به لبنان آزاد است؟ تمامی این‌ها سؤالاتی هستند که بعد از شش روز از استعفای غافلگیرکننده حریری از تلویزیون عربستان مطرح شده است.

 

این روزنامه به نقل از یک تاجر لبنانی که با خانواده حریری در ارتباط است، نوشت: اوضاع در لبنان فراتر از واقعیت است و گویی ما شاهد یک فیلم سینمایی هستیم. کاملا واضح است که حریری آزاد نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------