نشنال اینترست: پاکستان احتمالا تا 130 سلاح هسته‌ای در اختیار دارد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل,برنامه هسته‌ای نظامی پاکستان

نشریه نشنال اینترست گزارش داد که زرادخانه هسته‌ای پاکستان به طور مداوم در حال توسعه است و هم‌اکنون این کشور از 110 تا 130 سلاح هسته‌ای را در اختیار دارد. 

به گزارش ایسنا، ‌در این گزارش آمده است: برنامه هسته‌ای نظامی پاکستان در سال 1998 آغاز شد و تخمین‌ها نشان می‌داد که در آن زمان این کشور از 5 تا 25 سلاح هسته‌ای را در اختیار دارد.

 

در سال 2015، بنیاد صلح کارنگی و مرکز استیسون گزارش دادند که اکنون پاکستان به این توانایی رسیده است که سالانه تا 20 کلاهک هسته‌ای بسازد و این کشور می‌تواند به سرعت به جایگاه سوم در میان ابرقدرت‌های هسته‌ای برسد.

 

اگرچه برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که پاکستان در آینده نزدیک تنها قادر به ساخت 40 تا 50 کلاهک هسته‌ای خواهد بود.

 

پاکستان یکی از 9 کشوری که دارای تسلیحات هسته‌ای است در منطقه‌ای واقع شده که با تهدیدهای امنیتی فراوانی روبرو است؛ این کشور هم‌اکنون تلاش می‌کند تا سه گانه هسته‌ای خود را بسازد تا قادر به انجام حملات تلافی‌جویانه به موقع باشد.

 

در سال 1965 ذوالفقار علی رییس‌جمهور آن زمان پاکستان در جمله‌ای معروف گفت: اگر هند بمب هسته‌ای بسازد حتی اگر مجبور شویم علف بخوریم و گرسنه بمانیم بمب هسته‌ای را به دست می‌آوریم.

 

آغاز برنامه هسته‌ای پاکستان از سال 1971 و پس از شکست از هند که منجر به جدایی بنگلادش از خاک پاکستان شد به موضوع بسیار مهمی برای دولتمردان این کشور تبدیل شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------