مدیر سیا بر "مداخله روسیه در انتخابات آمریکا" تاکید دارد



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,  مدیر سیا

علیرغم اظهارات جدید دونالد ترامپ مبنی بر باور داشتن صحت اظهارات ولادیمیر پوتین درباره مداخله نکردن در انتخابات آمریکا، مدیر سیا گفت، از ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات 2016 دفاع می‌کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، مایک پامپئو، مدیر سیا که توسط دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به سمت خود منصوب شده، در پی اظهارات دیروز ترامپ در سفرش به هانوی ویتنام، طی بیانیه‌ای ارزیابی‌ سیا درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را بار دیگر تایید کرد.

 

پامپئو در اظهاراتش به CNN گفت، همواره از ارزیابی جامعه اطلاعاتی با عنوان "ارزیابی فعالیت‌های روسیه و انگیزه‌های آن در انتخابات اخیر آمریکا" حمایت می‌کند. این ارزیابی اطلاعاتی پیرامون مداخله روسیه در انتخابات تغییر نکرده است.

 

اوایل روز گذشته، ترامپ به خبرنگاران گفته بود، بارها طی گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در جریان نشست اپک (APEC) درباره ادعای مداخله، از او سوال کرده است. ترامپ گفت: او گفت مداخله نکرده. من دوباره از او پرسیدم. می‌توانید چندین بار بپرسید. او صراحتا گفت در انتخابات ما مداخله نکرده.

 

رییس جمهور آمریکا افزود، به نظر می‌رسید بیان این اتهام از جانب ترامپ برای پوتین "بسیار توهین‌آمیز" بود که این "چیز خوبی برای آمریکا نیست".

 

ترامپ گفت: من واقعا حرف او را باور می‌کنم. او راست می‌گوید. من نمی‌توانم بایستم و با او بحث کنم. صادقانه بگویم، من ترجیح می‌دهم کاری کنم که از سوریه خارج شود. ترجیح می‌دهم به جای بحث درباره بله یا خیر، کاری کنم که با او درخصوص مساله اوکراین کار کنم. چون کل این ماجرا از جانب دموکرات‌ها مطرح شده است.

 

در میانه بحران کره شمالی، ترامپ روابط با روسیه را برای حل این بحران بسیار کمک کننده می‌داند. وی گفت: اگر علاوه بر چین، روسیه نیز به ما کمک کند، این بحران بسیار سریع‌تر حل خواهد شد.

 

قانونگذاران دموکرات آمریکا پس از اظهارات ترامپ مبنی بر صحت حرف‌های پوتین، به شدت از وی انتقاد کردند.

 

آدام شیف، دموکرات ارشد هیئت اطلاعات مجلس نمایندگان گفت: ترامپ می‌داند که روسیه ایمیل‌های رهبران دموکرات را هک کرد و با استفاده از رسانه‌های اجتماعی به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات 2016 لطمه زد و به ترامپ کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود و کشور را به دودستگی کشاند. او همه این‌ها و حتی بیش از این‌ها را می‌داند. ترامپ فقط نمی‌داند که چطور این مسائل را به مردم تفهیم کند یا شعار "اول آمریکا" را اجرایی کند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------