آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

روزنامه ترکیه‌ای: عربستان به چهار منطقه تقسیم خواهد شد: «مدینه ـ مکه»، «ریاض»، «قطیف ـ دمام» و بخشی برای اسراییل



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل ,عربستان

روزنامه ینی شفق اعلام کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با پروژه موسوم به 'اسلام معتدل' عربستان را به چهار منطقه با دولت هایی مستقل تقسیم خواهند کرد. 

به گزارش ایرنا، وبسایت اینترنتی روزنامه ینی شفق در گزارشی مدعی شد: آمریکا و اسراییل با اجرای پروژه 'اسلام معتدل'، عربستان را به چهار منطقه مدینه ـ مکه، ریاض، قطیف ـ دمام تقسیم خواهند کرد و بخش هایی از این کشور نیز متعلق به رویای اسراییل بزرگ در منطقه خواهد شد.

 

به نوشته این رسانه، بر اساس این نقشه، منطقه مدینه ـ مکه به مانند واتیکان اداره خواهد و ریاض نیز یکی دیگر از این مناطق خواهد بود.

 

ینی شفق اضافه کرد: بخش های از خاک عربستان نیز به عنوان بخشی از طرح اسراییل بزرگ خواهد بود و منطقه دمام ـ قطیف نیز توسط دولت شیعی اداره خواهد شد.

 

به نوشته ینی شفق، آمریکا و اسراییل با تشکیل دولتی سکولار در مناطق تجزیه شده عربستان، به ویژه طراحی اداره شهرهای مکه ـ مدینه به شیوه واتیکان، به واقع کنترل قلب جهان اسلام را به دست خواهند گرفت.

 

این رسانه نزدیک به دولت ترکیه نوشت: آمریکا و اسراییل با تحت کنترل گرفتن حاکمیت مکه ـ مدینه، می توانند آسیب هایی جدی به لایه های درونی جهان اسلام بزنند و از سوی دیگر صاحب پشت پرده منابع عظیم نفتی عربستان شوند.

 

چندی پیش محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت: سیاست محافظه کار کشورش در سه دهه گذشته غیرطبیعی بوده است و مقام‌های این کشور نمی‌دانستنه‌اند با پیامدهای انقلاب ایران چگونه برخورد کنند.

 

او همچنین تاکید کرد که کشورش به اسلام میانه و معتدل باز خواهد گشت و نظام پادشاهی مدرنیزه می‌شود.

 

چندی پیش در ادامه تحولات داخلی عربستان تعداد زیادی از شاهزاده و چندین مقام عالیرتبه عربستان به اتهام فساد دستگیر شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------