آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

جایزه اسلام هراسی به ترامپ اعطا شد



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل ,محمد بن سلمان

'جایزه اسلام هراسی 2017 ' شامگاه یکشنبه در مراسمی که کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در لندن برگزار کرد به 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا اعطا شد.  

به گزارش ایرنا، این جایزه همه ساله را کمیسیون حقوق بشر اسلامی به شخصیت ها و کسانی اعطا می کند که به دلیل اظهارات نفرت افکنانه و تعصب آمیزشان بیشترین نقش را در گسترش اسلام هراسی ایفا کرده اند.

 

دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرمانی را صادر کرد که به موجب آن، ورود اتباع 6 کشور عمدتا مسلمان به خاک آمریکا منع شد که این مساله با انتقادات زیادی مسلمانان، سیاستمداران و نهادهای بین المللی مواجه شد.

 

در لندن هزاران نفر از مسلمانان، فعالان مدنی و نهادهای حقوق بشری علیه فرمان تظاهرات کرده و خواستار منع ورود ترامپ به کشورشان شدند. با این حال وی قرار است بر اساس برنامه اعلام شده و در پی دعوت «ترزا می» نخست وزیر انگلیس، سال آینده میلادی (2018) به این کشور سفر کند.

 

جایزه اسلام هراسی سال گذشته نیز به دونالد ترامپ که در آن زمان نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا بود، اختصاص یافت.

 

علاوه بر این، کمیسیون حقوق بشر اسلامی شخصیت ها و نهادهای مختلفی را در چهار حوزه داخلی انگلیس، رسانه، کتاب و فیلم و تلویزیون و بین الملل برای دریافت جایزه اسلام هراسی در سال 2017 میلادی، نامزد کرده بود که در حوزه بین الملل، 'آنگ سان سوچی' رهبر میانمار به دلیل سکوتش در رابطه با پاکسازی نژادی مسلمانان میانمار به عنوان نماد اسلام هراسی سال 2017 معرفی شد.

 

در حوزه داخلی نیز جایزه نماد اسلام هراسی سال 2017 به سازمان نظارت بر آموزش انگلیس (آفستد) به دلیل صدور دستورالعمل جدیدش مبنی بر تحقیق از دختران مسلمان در مدارس انگلیس درباره علت پوشیدن حجاب رسید.

 

در چارچوب دستورالعمل جدید آفستد، بازرسان آموزشی انگلیس از دختران مسلمان در مدارس ابتدایی، علت پوشیدن حجاب را پرسیده و به وزارت آموزش و پرورش کشور گزارش خواهند داد.

 

دلیل چنین بازرسی آموزشی اینگونه بیان شده است که مقامات آموزش و پرورش نگران هستند که دختران مسلمان در مدارس ابتدایی از سوی والدین خود مجبور به پوشیدن حجاب می‌شوند، این اجبار در صورت احراز، قوانین مربوط به برابری‌های اجتماعی را نقض می‌کند.

 

از سوی دیگر «روشن محمد صالح» خبرنگار مسلمان مقیم انگلیس به عنوان نماد مبارزه با اسلام هراسی در این مراسم معرفی شد.

 

'مسعود شجره' رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در سخنانی در این مراسم هشدار داد که اسلام هراسی با سرعت زیادی در حال گسترش در جهان و از جمله در انگلیس است و لازم است با آن مقابله شود.

 

وی بیان کرد: اعطای جایزه اسلام هراسی یکی از ابزارهای موثر برای به چالش کشاندن پیش داوری ها و کلیشه های رایج در ارتباط با این پدیده است.

 

شجره همچنین درارتباط با اعطای این جایزه به ترامپ گفت : 'همین که فردی چنین اظهارات قلدرمآبانه، متعصبانه و تنفرانگیزی بیان کند، به خودی خود امر مذمومی است، اما فکر می کنم واقعیت ترسناک تر این است که چنین رقم بزرگی از رأی دهندگان در کشوری که قدرتمندترین کشور جهان نامیده می شود، از دونالد ترامپ حمایت کرده اند.'

 

در مراسم اعلام برندگان جایزه اسلام هراسی 2017 میلادی که با برنامه های ظنر در ارتباط با پدیده اسلام هراسی همراه بود، علاوه بر شخصیت های مسلمان و فعالان مدنی شماری از شخصیت های غیرمسلمان نیز حضور داشتند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------