کره جنوبی: کره شمالی مرتکب نقض توافق آتش بس شده است



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل, کره شمالی

وزیر دفاع کره جنوبی امروز دوشنبه هشدار داد: کره شمالی ماه جاری میلادی به دنبال اقدام سربازانش در تیراندازی به سوی یک سرباز فراری ارتش این کشور در مرز دو کره و زخمی کردن او به هنگام فرار، مرتکب نقض توافق آتش بس با ما شده و نباید مجددا این کار را انجام دهد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرباز فراری کره شمالی که تنها با نام کوچکش یعنی « اوه» شناسایی شده در تیراندازی سربازان کره شمالی به هنگام فرار به سمت خاک کره جنوبی شدیدا زخمی شده و در حال حاضر در کره جنوبی در بیمارستان بستری است. این حادثه درست زمانی اتفاق افتاد که تنش‌ها میان کره شمالی و جامعه بین‌المللی بر سر برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور بالا گرفته اما کره شمالی واکنش علنی به فرار این سرباز در مرز حساس با کره‌جنوبی نشان نداده است.

 

سونگ یونگ مو، وزیر دفاع کره جنوبی این هشدار را در جریان بازدید از مرز دو کره خطاب به پیونگ یانگ مطرح کرد. او در جریان این بازدید از سربازان کره جنوبی مستقر در به اصطلاح منطقه امنیتی مشترک واقع در روستای مرزی پانمونجوم به دلیل نجات دادن سرباز فراری کره شمالی تقدیر کرد.

 

در تاریخ 13 نوامبر یک سرباز مرزبانی کره شمالی در تعقیب سرباز فراری برای مدت کوتاهی از مرز عبور کرد. ویدئوی این اتفاق از سوی فرماندهی سازمان ملل در شهر سئول منتشر شد و این اتفاق نقض توافق آتش بس کره شمالی و جنوبی که در پایان جنگ کره در سال‌های 1950 – 1953 منعقد شد، محسوب می‌شود.

 

سونگ اظهار داشت: شلیک به سمت خاک کره جنوبی علیه یک شخص فراری نقض توافق آتش بس محسوب می‌شود.

 

وی افزود: عبور از خط تفکیک قرمز نظامی یک نقض دیگر محسوب می‌شود. حمل سلاح خودکار در منطقه امنیتی مشترک یک مورد دیگر نقض آتش بس است.

 

او تصریح کرد: کره شمالی باید دریابد که این نوع اتفاق هرگز نباید دوباره رخ دهد. در عین حال گزارش شد که بعد از فرار این سرباز پیونگ یانگ اقدام به جانشین کردن نگهبانان مستقر در این منطقه کرده و در بخشی از منطقه تعداد سربازان تقویت شده  و همچنین اقدام به درختکاری و حفر خندق شده تا جلوی هرگونه فرار دیگر در این منطقه گرفته شود.

 

در حالی که وزیر دفاع کره جنوبی در فاصله 10 متری از درختکاری‌های کره شمالی سخنرانی می‌کرد، چهار سرباز کره شمالی در آن منطقه در حال گوش دادن بودند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------