آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

مظنون حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی از اتهام قتل تبرئه شد



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل  ,ابو ختاله

مردی که متهم به طراحی و هدایت حمله سال ۲۰۱۲ به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی بود، از جدی‌ترین اتهاماتش تبرئه شده است.

به گزارش ایسنا، احمد ابو ختاله در اتهامات تروریستی گناهکار شناخته شد اما در اتهامات دیگر از جمله قتل بی‌گناه شناخته شد.

 

حمله به کنسولگری واشنگتن در بنغازی منجر به مرگ کریس اسیتونز، سفیر آمریکا در لیبی و چهار گارد آمریکایی شد.

 

در پی این حمله، جمهوری‌خواهان هیلاری کلینتون را که در آن زمان وزیر خارجه بود، به کم‌کاری در حفاظت از مراکز دیپلماتیک متهم کردند.

 

بر اساس گزارش آسوشیتد پرس، هیات منصفه‌ای در واشنگتن بعد از پنج روز بررسی، ختاله را در ۱۴ مورد از ۱۸ فقره اتهام تبرئه کرد. روند محاکمه هفت هفته طول کشید.

 

او در چهار مورد از اتهامات از جمله توطئه برای ارائه حمایت مالی به تروریست ها، تخریب کینه جویانه املاک و دارایی ها و همچنین استفاده از و حمل یک سلاح نیمه خودکار در جریان یک جنایت خشونت بار گناهکار شناخته شد.

 

ختاله برای این اتهامات با حداکثر ۶۰ سال زندان روبروست. او در سال ۲۰۱۴ توسط نیروهای ویژه آمریکایی در لیبی دستگیر شده بود.

 

وی در دوران حکومت سرهنگ قذافی چند سال را در زندان بدنام ابوسلیم در طرابلس گذراند و در جریان قیام علیه قذافی یک گروه کوچک شبه نظامی تشکیل داد.

 

ختاله ارتباط با القاعده را رد می‌ کند اما از آن گروه ستایش کرده است. او همچنین هرگونه نقشی در حمله به سفارت آمریکا در سال ۲۰۱۲ را رد می کند اما شاهدان عینی گفته اند او را در آنجا دیده اند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------