سرشناس‌ترین شاهزاده بازداشت‌شده سعودی با پرداخت یک میلیارد دلار آزاد شد



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, شاهزاده عربستانی

مقام‌های عربستان اعلام کردند که سرشناس‌ترین شاهزاده بازداشت‌شده سعودی، که ریاست گارد ملی را برعهده داشت، سه هفته پس از بازداشت و در پی معامله‌ای با مقام‌های دولت این کشور برای پرداخت یک میلیارد دلار آزاد شده است. 

به گزارش تسنیم به نقل از «رویترز»، یک مقام مسئول در عربستان سعودی، شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد، شاهزاده «متعب بن‌عبدالله» پس از دستیابی به «توافقی قابل قبول» با مقامات و با پرداخت بیش از یک میلیارد دلار، آزاد شده است.

 

متعب بن‌عبدالله، پسرعموی «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه و و رئیس سابق گارد ملی ویژه و بانفوذترین چهره سیاسی است که پس از برکناری از این سمت، به همراه ده‌ها تن از اعضای خاندان حاکم، وزرا و مسئولان سابق و کنونی به اتهام فساد بازداشت شدند. ارزیابی‌ها حاکی‌ست که «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی این بازداشت‌ها را در راستای تقویت جایگاه قدرت خود در این کشور صورت داده است.

 

در جریان عملیات سوم اکتبر شماری از شاهزادگان، وزرا و تجار تراز اول عربستان به اتهام فساد دستگیر شدند و در یک هتل مجلل تحت بازداشت قرار گرفتند.

 

این مقام مسئول، که از اعضای کمیته مبارزه با فساد است، اعلام کرد شاهزاده متعب، روز سه‌شنبه پس از دستیابی به «توافقی قابل قبول» آزاد شد.

 

وی افزود، البته میزان پرداختی اعلام نشده ولی به نظر می‌رسد که رقمی معادل یک میلیارد دلار است.

 

این مقام سعودی همچنین خاطرنشان کرد که این توافق شامل پذیرش اتهام فساد در موارد موردنظر نیز بود.

 

به گفته این مقام مسئول، همچنین سه تن دیگر از بازداشت‌شده‌ها به اتهام فساد، به توافق‌هایی با مقامات دست یافته و آزاد شده‌اند.

 

براین اساس، دادستان کل عربستان همچنین تصمیم گرفته است شماری از این بازداشت‌شده‌ها را آزاد و دست‌کم 5 تن دیگر را محاکمه کند.

 

منابع آگاه می‌گویند که مقام‌های سعودی توافق‌هایی با برخی بازداشت‌شدگان امضا کردند و از آنها خواستند در قبال آزادی‌شان، اموال و دارایی‌های‌شان را به حکومت تحویل دهند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------