واکنش ترامپ به اعترافات فلن: نگران نیستم



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل ,ترامپ

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، در مورد پذیرش اتهام از سوی مایکل فلن، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و همکاری او با تحقیقات دادستانی نگران نیست. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنان ترامپ اولین واکنش علنی او به قبول اتهام از سوی مایکل فلن و پذیرش همکاری با رابرت مالر، مشاور ویژه مسئول تحقیقات در مورد احتمال تبانی مسئولان کارزار دونالد ترامپ با مقامات روسیه است.

 

ترامپ در سخنان خود تاکید کرد که بین کارزار انتخاباتی او و روسیه هیچ گونه «تبانی و همکاری» وجود نداشته است. ترامپ سه بار به خبرنگاران گفت، ثابت شده که هیچ «تبانی و همکاری» وجود نداشته است.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا اقدامات مشاور سابق امنیت ملی خود را در دوره انتقالی بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و پیش از شروع مسئولیت دولت فعلی قانونی دانست.

 

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت دلیل کنار رفتن فلن، دروغ گفتن او به معاون اول رئیس جمهور و اف‌بی‌آی بوده و در دوره انتقالی، کاری انجام نشده که نیاز به پنهان کردن داشته باشد.

 

موضع‌گیری رئیس جمهور آمریکا به معنی تاکید بر این ادعا تلقی می‌شود که مایکل فلن را به خاطر غیرقانونی بودن اقداماتش در دوره انتقالی وادار به کناره‌گیری نکرده است.

 

برکناری فلین پس از آن صورت گرفت که آشکار شد پیش از آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، در مورد آینده تحریم‌های آمریکا علیه روسیه با سفیر این کشور در واشنگتن گفت‌وگوهای بی‌مجوز داشته و در این باره به مایک پنس، معاون ترامپ واقعیت را نگفته است.

 

مایکل فلن به تازگی پذیرفت که در مورد مناسباتش با مقامات روسیه به اف‌بی‌آی دروغ گفته است. این رویداد روی تحقیقات مربوط به احتمال همکاری و تبانی کارزار دونالد ترامپ با مقامات روسیه تاثیر مهمی برجای خواهد گذاشت.

 

مایکل فلن ۵۸ ساله و ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا ارشدترین مقامی است که از سوی رابرت مالر، مشاور ویژه مسئول تحقیقات در مورد دخالت‌های روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا متهم می‌شود.

 

اعتراف مایکل فلن به این نکته که به دستور مقامات ارشد کارزار دونالد ترامپ در دسامبر ۲۰۱۶ با سفیر روسیه در واشنگتن مذاکرات پنهانی داشته است، باعث شده که اکنون بسیاری در واشنگتن در مورد فرد بعدی در حلقه نزدیکان دونالد ترامپ که مورد اتهام قرار خواهد گرفت گمانه‌زنی کنند.

 

روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از منابعی بدون ذکر نام آن‌ها می‌نویسد یکی از «مقامات ارشد» تیم انتقالی دونالد ترامپ که به مایکل فلن گفته است با مقامات روسیه تماس بگیرد جارد کوشنر، داماد ترامپ است.

 

مایکل فلن همزمان با اذعان به دروغگویی، پذیرفته است که با تحقیقات رابرت مالر مشاور ویژه همکاری کند. تحقیقات رابرت مالر فراتر از موضوع همکاری و تبانی اردوی دونالد ترامپ با مقامات روسیه است و هرگونه تماس و تصمیم‌گیری غیرقانونی و از جمله احتمال تخریب این تحقیقات توسط شخص دونالد ترامپ را نیز در بر می‌گیرد.

 

شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گزارش داد، مایکل فلن ممکن است شهادت دهد که دونالد ترامپ در طول کارزار انتخاباتی به او دستور داده بود که با مقامات روسیه تماس بگیرد. انتشار این خبر باعث تلاطم و سقوط ارزش سهام در بازار مالی نیویورک شد.

 

کاخ سفید این موضوع را رد کرده که مایکل فلن ممکن است افراد دیگری را در این پرونده متهم کند.

 

البته شبکه خبری «ان‌بی‌سی» سپس خبر خود را تصحیح کرد و گزارش داد که دونالد ترامپ ممکن است پس از انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ به مایکل فلن دستور داده باشد که با مقامات روسیه تماس بگیرد.

 

مایکل فلن پس از حضور در یک جلسه دادگاه فدرال در شهر واشنگتن در بیانیه کوتاهی گفت: من می‌پذیرم اعمالی که امروز در جلسه دادگاه به آن اعتراف کردم نادرست بوده است.

 

او افزود: پذیرش اتهام و قبول همکاری با دفتر مشاور ویژه مامور تحقیقات تصمیمی است که من به خاطر مصالح خانواده و کشورمان اتخاذ کرده‌ام. من مسئولیت کامل تمامی اعمال خود را می‌پذیرم.

 

مجازات دادن شواهد دروغ به تحقیقات فدرال معمولا پنج سال زندان است ولی طبق اسناد دادگاه، رابرت مالر به خاطر پذیرش جرم از سوی مایکل فلن و همکاری با تحقیقات فدرال، به دادگاه توصیه کرده است که محکومیتی در حد شش ماه زندان برای او در نظر گرفته شود.

 

مایکل فلن چند هفته پس از آغاز دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در ماه فوریه ۲۰۱۷ و به خاطر نگرانی‌ها و انتقادات در مورد تماس‌های او با مقامات روسیه مجبور شد از مقامش به عنوان مشاور امنیت ملی استعفا دهد.

 

بر اساس اسناد دادگاه که دادستانی آنها را منتشر کرده است، مایکل فلن روز ۲۸ دسامبر پارسال از سفیر روسیه در واشنگتن خواسته بود تا واکنش آن کشور به تحریم‌های دولت باراک اوباما علیه روسیه و اخراج ۳۵ دیپلمات آن کشور را نرم‌تر کند. این اقدام دولت باراک اوباما واکنشی بود به دخالت‌های روسیه در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا.

 

دولت باراک اوباما پس از اقدامات تنبیهی علیه روسیه از عدم واکنش متقابل آن کشور تعجب کرده و به همین دلیل تحقیقات در مورد احتمال دخالت مایکل فلن و کارزار دونالد ترامپ در این مسأله را آغاز کرد.

 

براساس مدارک دادگاه، مایکل فلن در یک دیدار دیگر با سفیر روسیه در واشینگتن از او خواست که مسکو به قطعنامه شورای امنیت مربوط به محکومیت اسرائیل به خاطر گسترش شهرک‌سازی در مناطق اشغالی رأی ندهد.

 

هر چند این دو تماس مایکل فلن با سفیر روسیه به معنای همکاری یا تبانی با دولت روسیه نیست ولی در مورد مناسبات تیم انتقالی دونالد ترامپ با روسیه قبل از آغاز ریاست‌جمهوری او سئوالات و سوءظن‌هایی را مطرح کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------