آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

مک‌مستر: احتمال وقوع جنگ تمام عیار میان آمریکا و کره‌شمالی رو به فزونی است



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,مک مستر و ترامپ

مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به بحران شبه جزیره کره اعلام کرد، احتمال وقوع جنگ تمام عیار میان کره شمالی و آمریکا روز به روز در حال افزایش است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا در نشستی با اشاره به آخرین آزمایش موشک بالستیک بین قاره کره شمالی اعلام کرد: بزرگترین تهدید علیه آمریکا و جهان تهدیدی است که توسط "رژیم سرکش" کره شمالی اعمال می‌شود.

 

وی ادامه داد: کیم جونگ اون، دیکتاتور کره شمالی برای ارتقای ظرفیت هسته‌ای کشورش علیه آمریکا تلاش می‌کند. هر زمان که وی موشکی پرتاب کرده و یا آزمایش هسته‌ای انجام می‌دهد بهتر می‌شود.

 

مک‌مستر اضافه کرد: من فکر می‌کنم هر روز این تهدید در حال افزایش است. این بدان معناست که ما در یک رقابت به سر می‌بریم. در واقع ما در رقابتی برای حل این مشکل قرار داریم.

 

این مقام آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره آخرین آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا متعهد شده است که شبه جزیره کره را خلع سلاح هسته‌ای کند.

 

او گفت: چین می‌تواند تحریم‌های سختگیرانه‌تر اقتصادی علیه کره شمالی اعمال کند. راه‌هایی برای مقابله با این مشکل به جای جنگ مسلحانه وجود دارد اما این یک مسابقه است زیرا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هر روز نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. زمان زیادی باقی نمانده است.

 

مک‌مستر اضافه کرد: ما از چین خواسته‌ایم که برای هیچ کس امتیازی قائل نشود و در راستای منافعش عمل کند. ما شدیدا معتقدیم که اقدام بیشتر پکن در بحران کره شمالی یک منفعت ضروری برای این کشور است. در همین راستا چین باید واردات نفت به کره شمالی را قطع کند. شما نمی‌توانید بدون داشتن سود موشک پرتاب کنید.

 

وی اضافه کرد که او و ترامپ احساس می‌کنند که تحریم صددرصدی نفتی علیه کره شمالی در این شرایط مناسب است.

 

مک‌مستر افزود: کیم جونگ اون تمایلی برای عقب‌نشینی از برنامه موشکی‌اش ندارد مگر اینکه اقدامات بیشتری برای اعمال تحریم‌های شدیدتر انجام گیرد و این تحریم‌ها به طور کامل اجرا شود.

 

اظهارات وی بعد از سخنان نماینده آمریکا در سازمان ملل که هشدار داده بود اگر جنگی رخ دهد کره شمالی به طور کامل نابود می‌شود، مطرح شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------