آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

اعتراف یک شرکت فرانسوی-سوئیسی به پرداخت پول به داعش



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل, داعش

یک شرکت فرانسوی-سوئیسی اذعان کرد به داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه بطور مستقیم پول پرداخت کرده است. این شرکت اقدام خود را «اشتباه غیرقابل قبولی» دانست. 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بیت هس» رئیس شرکت سیمان و مصالح ساختمانی «لافارژاولسن» گفت که این شرکت در «مرحله دشواری» قرار دارد. هس به روزنامه فرانسوی فیگارو گفت که این مرحله دشوار «برای اعتبار آن مشکلاتی ایجاد کرده است.»

 

لافارز متهم است که از طریق یک واسطه به داعش و سایر گروه های شبه نظامی و جهادی پول داده است تا این شرکت بتواند در «جلابیه» در شمال سوریه به فعالیتش ادامه دهد. همچنین ظن آن می رود که این شرکت سعی کرده بود از داعش سوخت بخرد. داعش در ژوئن 2013 کنترل ذخایر راهبردی نفت سوریه را در اختیار داشت. هس اظهار داشت: اشتباهات غیرقابل قبولی رخ داد که این شرکت بابت آنها متاسف است.

 

«فردریک ژولیبوا» که سال 2014 مدیر کارخانه لافارژ در سوریه بود، به تامین مالی تروریسم و نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه نفت سوریه متهم شده است. «برونو پرشو» سلف ژولیبوا (2014-2008) و «ژان کلود ویارد» رئیس بخش امنیتی لافارژ نیز به تامین مالی تروریسم و «به خطر انداختن زندگی دیگران» متهم هستند.

 

لافارژ اولین بار در زمستان سال گذشته اذعان کرد که برای حفظ امنیت یکی از کارخانه های خود در سوریه، به برخی گروه های تروریستی باج داده است.

 

این شرکت فرانسوی در حالی اعتراف به پرداخت پول به داعش کرده که فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که متحمل بیشترین آسیب از تروریسم داعش شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------