آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

هشدار اعضای کنگره به ترامپ درباره ممانعت او از اجرای عدالت



  اخبار بین الملل,خبرهای   بین الملل , ترامپ

رشته توئیت های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد پرونده تحقیقات در خصوص ارتباط ستاد انتخاباتی وی با روسیه، باعث شد تا اعضای دموکرات و جمهوریخواه کنگره نسبت به ممانعت او از اجرای عدالت هشدار بدهند. 

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه خطاب به ترامپ گفت: توئیت ها و اظهارات شما در مورد تحقیقات کیفری به زیان خودت است.

 

گراهام به ترامپ توصیه کرد که مراقب توئیت کردن هایش باشد.

 

ترامپ روز یکشنبه توییت کرد که هرگز از جیمز کومی رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) نخواسته بود که تحقیق در مورد مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق رئیس جمهوری را متوقف کند.

 

ترامپ در توئیتی نوشت: به این دلیل فلین را اخراج کردم که به معاون رئیس جمهوری و اف.بی.آی دروغ گفته بود. او به دروغ هایش اعتراف کرده است. [اما] اقدامات او در دوره انتقالی قانونی بود.

 

«جان داود» وکیل ترامپ در مصاحبه ای به رویترز گفت که وی متن این توئیت را تنظیم کرده بود که کاری «اشتباه» بود. او افزود: مسئولیتش را می پذیرم.

 

فلین روز جمعه اعتراف کرد که به اف.بی.آی دروغ گفته است و موافقت کرد تا در مورد ارتباطات میان روسیه و نزدیکان ترامپ پیش از رسیدن به ریاست جمهوری با بازرسان همکاری کند.

 

مایکل فلین به دلیل رسوا شدن در مورد گمراه کردن معاون رئیس جمهوری آمریکا در ارتباط با روابطش با سرگئی کیسلیاک سفیر سابق روسیه در ایالات متحده برکنار شد.

 

کارشناسان حقوقی و برخی اعضای دموکرات کنگره می گویند که اگر ترامپ از دروغگویی فلین به اف.بی.آی مطلع بوده و کومی را تحت فشار قرار داده باشد تا در مورد او تحقیق نکند، این کار می تواند مصداق ممانعت در اجرای عدالت باشد.

 

دایان فینستاین عضو ارشد دموکرات ها در کمیته قضایی سنا به شبکه ان.بی.سی گفت که به عقیده وی، «توئیت های ادامه دار» ترامپ می تواند مساله ای مربوط به ممانعت در اجرای عدالت باشد.

 

آدام شف عضو دموکرات کمیته منتخب دائمی مجلس نمایندگان آمریکا در امور اطلاعاتی گفت: رئیس جمهوری می دانست که فلین به اف.بی.آی دروغ گفته که این به آن معناست که وی با مدیر اف.بی.آی صحبت کرده و خواسته بود تا این پرونده را ببندد.

 

کومی که در ماه توسط ترامپ برکنار شد، ماه ژوئن به کمیته اطلاعات سنا گفت که به نظرش ترامپ او را در ارتباط با پرونده روسیه برکنار کرده است زیرا رئیس جمهوری از وی خواسته بود که به تحقیقات در مورد فلین پایان دهد.

 

ترامپ توییت کرد: هرگز از کومی نخواستم تحقیق در مورد فلین را متوقف کند. رسانه های دروغ پرداز بیشتری دروغ دیگر کومی را پوشش می دهند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------