آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

مذاکرات ژنو ۸ امروز در میان ابهام درباره حضور هیات دمشق از سر گرفته می‌شود



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,پایان مذاکرات ژنو 5

یک منبع در دولت سوریه اعلام کرد که هیات دولت هنوز تصمیمی درباره بازگشت به ژنو جهت از سرگیری مذاکرات صلح با مخالفان نگرفته است. این در حالی است که بعد از توقف سه روزه دور هشتم مذاکرات ژنو امروز تحت نظارت سازمان ملل آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، به خبرگزاری فرانسه گفت که هنوز تصمیم نهایی در این باره اتخاذ نشده و دمشق فواید مشارکت در این مذاکرات را بررسی می‌کند.

 

وی افزود: پس از تصمیم گیری در این باره نتیجه از طریق کانال‌های دیپلماتیک اعلام خواهد شد.

 

در همین حال یحیی العریضی، سخنگوی هیات مخالفان سوریه در ژنو نیز گفت که نصرالحریری رئیس هیات مخالفان عصر دوشنبه به ژنو بازگشت. اما روز دوشنبه بیانیه‌ای از سوی دفتر استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه درباره از سرگیری دور هشتم مذاکرات ژنو صادر نشد.

 

گفته شده هیات مخالفان برای حضور در نشست‌های امروز اعلام آمادگی کرده است و قرار است درباره توقف حملات در غوطه شرقی نشست فوق‌العاده برگزار کند.

 

دی‌میستورا روز پنجشنبه اعلام کرده‌ بود، امیدوار است دو هیات مخالفان و نظام سوریه از امروز برای تکمیل رایزنی‌ها به ژنو بازگردند.

 

جمعه گذشته بشار جعفری، رئیس هیات دولت سوریه، با زیرسوال بردن روند این دور از مذاکرات اعلام کرد که پافشاری مخالفان برای برگزاری رئیس جمهور سوریه تهدیدآمیز و غیر مسئولانه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------