آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

سفارتخانه‌های آمریکا در جهان سطح هشدار امنیتی را افزایش دادند



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,سفارت آمریکا در روسیه

سفارتخانه‌های آمریکا در جهان با اعلام گزارش‌هایی در مورد بررسی دولت ترامپ درباره اعلام شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل،‌ سطح هشدار امنیتی خود را افزایش دادند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، احتمال به رسمیت شناخته شدن قدس از سوی ترامپ به عنوان پایتخت اسرائیل باعث افزایش مخالفت دیپلمات‌های آمریکایی و مقام‌های خارجی شده است.

 

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند، هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده اما چنین تصمیمی به دلیل حساسیت شهر قدس هم برای مسلمانان و هم برای یهودیان می‌تواند باعث تحریک خشونت‌ها شود.

 

یک مقام بلندپایه آمریکایی به رویترز گفته بود: احتمال دارد که ترامپ رئیس جمهور آمریکا این خبر را روز چهارشنبه اعلام کند.

 

یک مقام آمریکایی نیز گفت: ترامپ احتمالا در ضمن امضای این حکم، قرار است به دستیارانش دستور دهد که برنامه‌ریزی جدی برای جابجایی سفارت آمریکا را آغاز کنند اما هنوز مشخص نیست که برای این کار چارچوب زمانی تعیین خواهد کرد یا خیر.

 

دو مقام آمریکایی دیگر که نامشان را فاش نساختند، گفتند که تصمیم درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل با مخالفت دفتر امور خاور نزدیک وزارت امور خارجه آمریکا که مسئول امور این منطقه است، مواجه شده است.

 

یکی از این مقام‌ها گفت: مقام‌های ارشد این دفتر و تعدادی از سفیران آمریکا در منطقه نگرانی عمیق نسبت به چنین تصمیمی با تمرکز بر مساله امنیت بیان کردند، چرا که می‌توانند پاسخ‌های خشونت آمیزی را متوجه سفارتخانه‌های آمریکا کنند.

 

یک مقام آمریکایی دیگر گفت: مقام‌های اطلاعاتی آمریکا برآورد کردند که به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل می‌تواند موجی از تبعات را علیه اسرائیل و منافع آمریکا در خاورمیانه در پی داشته باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------