کشته شدن بلندپایه ترین عضو القاعده به همراه ۸۰ عضو این گروه در افغانستان



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل,عمر منصور

بر اساس اعلام اداره امنیت ملی افغانستان، ارشدترین عضو شبکه القاعده در این کشور به همراه ۸۰ عضو دیگر این گروه در طی یک عملیات مشترک نیروهای افغان و بین‌المللی کشته شده است. 

به گزارش ایسنا، در اعلامیه‌ای که این اداره امروز سه شنبه به رسانه‌ها فرستاده، آمده که "عمر خطاب" مشهور به "عمر منصور" در تشکیلات سازمان گروه القاعده بعد از عمر عاصم، رهبر گروه القاعده در شبه‌جزیره هند قرار داشت و ارشدترین عضو این گروه در افغانستان بود که کشته شد.

 

اداره امنیت ملی افغانستان افزوده که عملیات نظامی علیه عمر خطاب و افرادش با شرکت نیروهای ویژه امنیت ملی، ارتش و واحدهای ماموریت بین‌المللی موسوم به "حمایت قاطع" به راه انداخته شد.

 

سازمان امنیت ملی افغانستان زمان این عملیات را مشخص نکرده اما افزوده که این عملیات در ولایت‌های غزنی، زابل و پکتیا در جنوب اجرا شد و در جریان آن ۵ قرارگاه القاعده ویران شد و ۲۷ عضو این گروه دستگیر شدند.

 

در اعلامیه سازمان امنیت ملی افغانستان از مصطفی، مسئول نظامی گروه القاعده و قاسم معروف به خرم کیانی، حسن حمزه و جنید هم به عنوان اعضای مهم این گروه نام برده شد که در این عملیات کشته شدند.

 

منابع مستقل هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

 

به گزارش بی.بی.سی، شبه‌نظامیان شبکه القاعده از سال ۲۰۱۵ در جنگ‌های مستقیم با نیروهای دولتی افغانستان و نیروهای بین‌المللی عملا دخیل بوده‌اند.

 

به گفته اداره امنیت ملی افغانستان، این گروه در راستای ارائه مشورت، تامین ارتباطات و حمایت حرفه‌ای در استفاده از جنگ‌افزارهای سنگین، پرتاب راکت و آموزش عملیات در شب برای گروه طالبان نقش داشته است.

 

از زمان کشته شدن اسامه بن‌لادن، بنیانگذار و رهبر پیشین شبکه القاعده در ۲ مه ۲۰۱۱ در شهرک ابیت‌آباد، واقع در نزدیک اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، این گروه چندان خبرساز نبوده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------