آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

انتقاد ترامپ از رسانه‌ها بعد از گزارش‌ها درباره ویکی‌لیکس و روسیه



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,ترامپ

دونالد ترامپ همزمان با "مچ‌گیری از سی‌ان‌ان" بار دیگر در انتقادی شدیداللحن علیه شبکه‌های خبری مهم آمریکا تاکید کرد که آنها حمله‌ای "شرورانه" علیه ریاست جمهوری او آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیت صبحگاهی خود نوشت: "شبکه خبری جعلی سی‌ان‌ان یک اشتباه شرورانه و عامدانه مرتکب شده است. مچ آنها را گرفتیم، درست مثل برایان راس مفلوک در ای‌بی‌سی نیوز."

 

ترامپ جمعه هم اظهارات مشابهی علیه رسانه‌ها در فلوریدا به یک خطای خبری ای‌بی‌سی اشاره کرد و گفت: "دیده‌اید که رسانه‌ها چقدر اصلاحیه منتشر می‌کنند؟ آنها چپ و راست در حال عذرخواهی هستند."

 

رئیس‌جمهوری آمریکا غالبا اتهاماتی را علیه شبکه‌های خبری و همچنین روزنامه‌ها از جمله "نیویورک تایمز" و "واشنگتن پست" مطرح می‌کند.

 

سی‌ان‌ان جمعه گزارش داد، رئیس‌جمهوری آمریکا و پسرش دونالد ترامپ جونیور ایمیلی حاوی یک آدرس وب و کد رمزگذاری شده برای دسترسی به اسناد هک شده ویکی‌لیکس پیش از انتشار عمومی آنها دریافت کرده‌ بودند اما زمانبندی این شبکه یک رقم خطا داشت.

 

سی‌ان‌ان به سرعت با صدور اصلاحیه‌ای اعلام کرد، این اطلاعات در ۱۴ سپتامبر و نه در ۴ سپتامبر ۲۰۱۶ برای خانواده ترامپ ارسال شد. ۱۴ سپتامبر یک روز پس از آن بود که ویکی‌لیکس اسناد را علنی کرده بود و در واقع خبر تفاوت معناداری پیدا کرد. 

 

رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه در توئیتی نوشت: "منتظر باشید و ببینید که آیا سی‌ان‌ان عاملان این خطا را اخراج می‌کند و یا اینکه دوباره بی‌کفایتی محض نشان می‌دهد؟"

 

ای‌بی‌سی هم به نوبه خود اخیرا "برایان راس"، یکی از روزنامه‌نگاران تحقیقی خود را برای انتشار گزارش خطایی از کار معلق کرد. او گفته بود ترامپ مستقیما مایکل فلن، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا را راهنمایی کرده تا پیش از انتخابات نوامبر با روسیه تماس برقرار کند؛ اما در واقع این قضیه بعد از انتخابات بود.

 

ترامپ شنبه در توئیتی گفت: "راس باید فورا اخراج شود."

 

خطای روز جمعه سی‌ان‌ان و نیز اشتباه این شبکه خبری در ماه ژوئن درباره یکی از مشاوران ترامپ که منجر شد سه تن از روزنامه‌نگاران آن استعفا دهند، بهانه‌ای آشکار به دست رئیس‌جمهوری آمریکا داد تا این شبکه و رسانه‌های خبری را راحت‌تر به باد انتقاد بگیرد و آنها را به "جانبداری و فقدان اعتبار" متهم کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------