آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ترامپ: سندرز در انتخابات بعدی حتی روی ویلچر رقیب من خواهد بود



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,ترامپ و سندرز

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز پیش‌بینی کرده سناتور برنی سندرز در سال 2020 "حتی اگر روی ویلچر نشسته باشد" برای رقابت با او در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، گزارش شده که ترامپ ظاهرا این اظهارات را تابستان گذشته به هنگام دیدار با چهار قانونگذار دموکرات مطرح کرده و در جریان این دیدار از آنها پرسیده که کدام یک از دموکرات‌ها ممکن است رقبای احتمالی او در سال 2020 باشند؟

 

ترامپ سوالش را اینگونه مطرح کرده است: در سال 2020 چه کسی قرار است علیه من کاندیدا شود؟ هیلاری فریبکار؟ پوکوهانتوس؟!

 

رئیس‌جمهور آمریکا از لفظ پوکوهانتوس که یک شخصیت کارتونی زن سرخ‌پوست است برای اشاره به الیزابت وارن، سناتور دموکرات آمریکایی استفاده می‌کند.

 

الیزابت وارن مدعی است اصالت بومی آمریکایی دارد اما ترامپ او را متهم به دروغگویی درباره اصالتش به دلیل منافع سیاسی می‌کند.

 

ترامپ به هنگامی که پیش‌بینی کرد سندرز برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری علیه وی کاندیدا خواهد شد او را به تمسخر یک پیرمرد روی ویلچر نشسته خواند.

 

ماه گذشته میلادی رئیس‌جمهور آمریکا شدیدا از سوی وارن و چند تن دیگر به دلیل استفاده از این عبارت برای وارن در مراسمی در کاخ سفید مورد انتقاد قرار گرفت.

 

ترامپ در این مراسم که چندین کهنه‌کار بومی آمریکا در آن حضور داشتند، گفت: شماها خیلی قبل از آنکه ما اینجا بیاییم در اینجا بودید.  با این حال ما یک نماینده در کنگره داریم که می‌گویند او هم خیلی وقت پیش اینجا بوده است و به او پوکوهانتوس می‌گویند!

 

با این حال وارن در پاسخ به این اظهارات ترامپ گفت: این بسیار تاسف برانگیز است که رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند در مراسمی که به افتخار این قهرمانان ترتیب داده شده بدون هیچگونه توهین نژادپرستانه صحبت کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------