ترامپ خواستار لغو مهاجرت زنجیره‌ای شد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا ساعتی پس از وقوع انفجار انتحاری در نیویورک، خواستار تصویب قانونی در کنگره امریکا شد که بر مبنای آن مهاجرت زنجیره ای به امریکا ممنوع می شود. طبق قوانین امریکا افرادی که اعضایی از خانواده آنان به امریکا مهاجرت کرده اند، می توانند بدون سختگیری های معمول وارد خاک امریکا شوند. 

به گزارش ایرنا، در بیانیه چند ساعت پیش دونالد ترامپ آمده است: تلاش (نافرجام) امروز برای کشتار دسته جمعی در نیویورک، دومین حمله تروریستی در این شهر در دو ماه گذشته، یک بار دیگر ضرورت اصلاحات قانونی برای حمایت از مردم آمریکا را یادآور شد.

 

وی می‌افزاید: همانطور که از زمان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری گفته‌ام، آمریکا باید نظام سست مهاجرتی خود را که به افراد خطرناک زیادی اجازه ورود می‌دهد، اصلاح کند. رئیس جمهوری آمریکا در این بیانیه به انتقاد از آنچه که «مهاجرت زنجیره‌ای» خواند، پرداخت؛ اشاره‌ به مهاجرت افرادی که برخی اعضای خانواده آن‌ها پیش از این به آمریکا نقل مکان کرده‌اند.

 

ترامپ در همین رابطه افزود: اقدام من برای محدود کردن ورود اتباع مشخصی از هشت کشور، که اخیرا با موافقت دیوان عالی اجرایی شد، گام اولی در ایمن کردن نظام مهاجرتی است. کنگره باید به مهاجرت زنجیره‌ای پایان دهد.

 

انفجار صبح امروز امریکا (عصر دیروز به وقت تهران) در یک پایانه اتوبوس در منطقه منهتن نیویورک رخ داد. در این حادثه تنها چند نفر مصدوم شدند که جراحت هیچ یک جدی نبود. عامل این اقدام تروریستی عقاید الله 27 ساله بنگلادشی است که از سال 2011 با ویزای مهاجرت خانوادگی به آمریکا آمده است. مقامات امنیتی می گویند او تحت القائات داعش قرار داشته است. در جریان این حادثه، تنها عامل انتحاری مجروح شد و سه نفر دیگر جراحات سطحی برداشتند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------