آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

لاوروف: تحولات سوریه آغازی برای مذاکرات سیاسی طبق قطعنامه ۲۲۵۴ است



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,لاوروف

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که تحولات سوریه مقدمه‌ای برای مذاکرات سیاسی براساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنانی در مقابل شورای فدرال این کشور گفت: به فضل حمایت نیروی هوایی روسیه از دولت سوریه توانستیم داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را درهم بشکنیم. نابودی تروریست‌ها و تأسیس مناطق کاهش تنش مقدمه‌ای برای انتقال به مرحله بعدی یعنی حل و فصل سیاسی براساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است.

 

وی افزود: مسئله مورد نیاز برای تحقق این مأموریت انجام مقدمات نشست ملی سوریه در سوچی با طرح روسیه، ایران و ترکیه است. در دستور کار این نشست تدوین قانون اساسی جدید، برگزاری انتخابات سراسری، حل مسائل انسانی و برنامه ریزی برای بازسازی کشور است.

 

لاوروف درباره تلاش‌های مشترک روسیه، ایران و ترکیه درباره حل بحران سوریه گفت: اهداف و منافع ۱۰۰ درصد با هم همخوانی ندارند اما با توجه به تفاوت مواضع این سه کشور درباره اوضاع سوریه ما بر همبستگی مطلق درباره لزوم مبارزه با تروریسم و حفظ تمامیت ارضی سوریه و تضمین همزیستی تمامی طوایف در این کشور تأکید داریم.

 

وی درباره همکاری با ایران و ترکیه گفت: مسائل جهان کنونی ائتلاف‌های انعطاف‌پذیری را می‌طلبد که اجازه مقابله سریع و کارآمد با چالش‌ها را بدهد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------