آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

نخستین پیروزی ترامپ؛ مجلس نمایندگان آمریکا کاهش مالیات را تصویب کرد



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,ترامپ

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به بزرگ‌ترین طرح کاهش مالیات در تاریخ چند دهه گذشته این کشور رای مثبت داد تا به یکی وعده‌های مهم انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا جامه عمل بپوشاند. 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این طرح با 224 رای مثبت و 201 رای منفی به تصویب رسید. این در شرایطی تصویب شد که 12 نماینده جمهوریخواه و تمامی اعضای دمکرات مجلس نمایندگان با آن مخالفت کردند.

 

سنای آمریکا هم چند ساعت پیش آن را با 51 رای مثبت در برابر 48 رای منفی به تصویب رساند و اکنون طرح برای تبدیل شدن به قانون تنها به امضای رئیس جمهوری این کشور نیاز دارد.

 

طرح یاد شده که رقمی بالغ بر یک هزار و 500 میلیون دلار در طی یک دهه آینده به حجم بدهی‌های دولت آمریکا می‌افزاید، مالیات پرداختی شرکت‌های آمریکایی را از 35 درصد به 21 درصد کاهش می‌دهد و معافیت مالیاتی موقتی هم برای طبقه متوسط جامعه در نظر می‌گیرد.

 

این طرح همچنین با حذف بند مربوط به جریمه مالیاتی افرادی که بیمه درمانی ندارند، گام دیگری در راستای حذف و جایگزینی طرح بیمه های درمانی دولت اوباما (اوباماکر) به شمار می رود.

 

ترامپ روز چهارشنبه در جلسه اعضای هیات دولت، عملیاتی شدن طرح جمهوریخواهان را موجب بزرگترین کاهش مالیات در تاریخ آمریکا دانسته بود.

 

این در شرایطی است که دمکرات‌ها آن را به سود طبقه ثروتمند جامعه آمریکا و موجب تشدید شکاف طبقاتی می‌دانند.

 

از سوی دیگر نظرسنجی برخی رسانه‌ها از عدم محبوبیت طرح کاهش مالیات در میان مردم حکایت دارد.

 

عملیاتی شدن این طرح می‌تواند تاثیر شگرفی بر انتخابات پارلمانی سال آینده آمریکا داشته باشد؛ زمانی که هر 435 کرسی مجلس نمایندگان و نزدیک به یک سوم کرسی‌های مجلس سنا به رای گذاشته می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------