آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان بریتانیا با تصویب لایحه انتقال پناهجویان از این کشور به رواندا، مسیر قانونی برای این اقدام را هموار کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر…

اف بی آی: مک‌کیب تضاد منافع با تحقیقات کلینتون نداشته است



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,مک کیب معاون اف‌بی‌آی

اف‌بی‌آی در اسناد منتشر شده اعلام کرد که مک‌کیب، معاون این سازمان، زمانیکه همسرش در رقابتهای انتخاباتی شرکت کرده بود، هیچگونه نقشی در تحقیقات درباره ایمیل‌های خصوصی هیلاری کلینتون، نداشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، این اسناد نشان می‌دهد که جیل مک‌کیب، همسر معاون سازمان اف‌بی‌آی کاندیداتوری خود را برای ایالت ویرجینیا در انتخابات سنای آمریکا در ماه مارس 2015 اعلام کرده، این در حالی است که اندرو مک‌کیب در سمت معاونت اف‌بی‌آی ماموریت خود را از فوریه 2016 یعنی سه ماه پس از اینکه همسرش شانس پیروزی خود را در رقابت‌های انتخاباتی از دست داد، آغاز کرده است.

 

بر اساس این اسناد، مک کیب از کمیته اخلاقیات خواسته بود که این مساله را بررسی کنند که آیا نامزدی همسرش در انتخابات حین حضور او در معاونت اف بی ای هر گونه احتمال تضاد منافع ایجاد می کند یا خیر.

 

براساس این اسناد، " از همان ابتدای تلاش همسر مک کیب برای نامزدی در انتخابات، او با کمیته اخلاقیات مشورت کرده است.

 

چندی قبل رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به بازنشستگی قریب‌الوقوع معاون اف‌بی‌آی اتهاماتی را علیه همسر او مطرح کرد. اندرو مک‌کیب، معاون اف‌بی‌آی جزو مقام‌هایی است که به دلیل داشتن مواضع ضد ترامپ مکررا از سوی ترامپ و جمهوری‌خواهان مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

 

انتشار این اسناد پس از این انجام گرفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و برخی از جمهوری‌خواهان مدعی شده بودند که حضور وی در این پست  به دلیل نامزدی همسرش در انتخابات تضاد منافع داشته چرا که فرماندار ویرجینیا که از حامیان کلینتون بوده به جیل برای کمپین انتخاباتی‌اش پیشنهاد کمک مالی داده بود.    

 

رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: چطور می‌شود اندرو مک‌کیب، معاون اف‌بی‌آی، مردی که به همراه جیمز کومی، مسوول تحقیقات "ساختگی" درباره هیلاری کلینتون بودند (شامل ۳۳ هزار ایمیلی که غیر قانونی حذف شد)، ۷۰۰ هزار دلار بابت کمپین همسرش از سوی دست‌نشانده‌های کلینتون حین تحقیقات بگیرد؟

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------