آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

سناتور روس فاش کرد: تهدید عربستان به توقف حمایت‌هایش از مخالفان سوری



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل, عادل الجبیر

یک سناتور روس فاش کرد، عربستان مخالفان سوری را به قطع حمایت‌های نظامی از آنها تهدید کرده است. وی این اقدام ریاض را گامی مهم در حل بحران هفت ساله سوریه دانست. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، الکسی بوشکوف، سناتور روس در توئیتی نوشت، ریاض به مخالفان مسلح سوری درمورد توقف حمایت‌های نظامی هشدار داد، آنها به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ علیه دمشق کاری نادرست است، این تحولی مهم محسوب می‌شود.

 

مجله فارن پالیسی آمریکا پیشتر نوشته بود، وزارت خارجه عربستان در دسامبر ۲۰۱۷ از نمایندگان مخالفان سوری خواست در کنفرانس سوچی بر تحقق سازش سیاسی در سوریه تمرکز کنند.

 

مجله پالیسی نوشت، در سایه کمرنگ شدن نقش آمریکا در خاورمیانه نقش‌آفرینی روسیه در ترسیم آینده سوریه مورد استقبال عربستانی‌ها و سازمان ملل قرار گرفته است.

 

این مجله روز سه‌شنبه به نقل از برخی منابع در مخالفان سوری و دو دیپلمات دیگر نوشت، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان بر نیاز به تمرکز نیروها برای دستیابی به توافقی سیاسی با دمشق در کنفرانس صلح سوچی در ماه جاری میلادی تاکید دارد.

 

فارن پالیسی نوشت، این اظهارات جبیر به منزله شکستی دیگر برای گروه‌های سوری مسلح مخالف بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است که در ژوئیه گذشته حمایت‌های نظامی محرمانه آمریکا را از دست دادند. مهم‌تر از آن، پیام عربستان درباره موفقیت دیپلماسی روسیه در ترسیم آینده سوریه پس از جنگ، در رقابت با عملیات رسمی است که آمریکا در طول پنج سال گذشته در ژنو آغاز کرده است.

 

این مجله در ادامه نوشت، حتی در حال حاضر سازمان ملل نیز در مورد مشارکت در طرح صلح روسیه دچار اختلاف شده است، استفان دی میستورا، فرستاده ویژه این سازمان به سوریه در پس پرده در تلاش است بتواند در مذاکرات سوچی شرکت کند و عربستان و مخالفان سوری به حضور در مذاکرات تشویق می‌کند.

 

به نوشته این مجله آمریکایی، نفوذ رو به گسترش دیپلماسی روسیه در ترسیم آینده سوریه به دلیل ناکارآمدی دیپلماسی آمریکا ممکن شده است، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیشتر بر مبارزه با داعش و مقابله با ایران به جای ترسیم آینده‌ای سیاسی برای کشوری که جنگ آن را نابود کرده، تمرکز دارد.

 

پیشتر برخی گزارش‌های غربی حاکی از درخواست عادل الجبیر از مخالفان سوری برای پذیرش ابقای بشار اسد، رئیس جمهور این کشور در قدرت بودند اما در ادامه ریاض این مساله را رد کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------