تاکید آمریکا بر حضور بدون محدودیت زمانی در سوریه



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,رکس تیلرسون

ایالات متحده آمریکا به احتمال یک حضور نظامی بدون زمان پایان در سوریه به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر برای جلوگیری از شبه‌نظامی‌گری داعش اشاره کرد؛ اقدامی که راه دیپلماتیک را برای خروج نهایی بشار اسد از قدرت هموار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در دانشگاه استنفورد خواستار "صبر" برای خروج بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه شد. سخنان او واضح‌ترین اذعان به این مساله بود که روسیه و ایران اسد را تقویت کردند و بعید است که او فورا قدرت را ترک کند. 

 

در حالی که قسمت عمده‌ای از استراتژی آمریکا روی تلاش‌های دیپلماتیک متمرکز خواهد بود، تیلرسون گفت: "اجازه‌ بدهید شفاف باشیم؛ ایالات متحده آمریکا حضور نظامی خودش را در سوریه حفظ خواهد کرد و روی این مساله که داعش بار دیگر اجازه ظهور پیدا نمی‌کند، متمرکز می‌شود." با این وجود او اذعان کرد بسیاری از آمریکایی‌ها نسبت به مشارکت ارتش در درگیری‌های خارجی تردید دارند.

 

مقام‌های دولت ترامپ از جمله وزیر دفاع آمریکا پیشتر عناصری از این سیاست را فاش کرده بودند اما سخنرانی تیلرسون به معنای رسمی کردن و تبیین آن به صورت شفاف است. تیلرسون گفت: عدم مشارکت آمریکا در سوریه به ایران فرصت می‌دهد تا موضع خودش را در سوریه تقویت کند.  

 

با گذشت هفت سال از این جنگ، کشته شدن صدها هزار تن و بروز فاجعه انسانی، تیلرسون از کشورها خواست تا فشار اقتصادی بر اسد را حفظ کنند اما همچنان به مناطقی که از کنترل داعشی‌ها خارج شدند کمک بفرستند. رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت، انتخاباتی آزاد و شفاف که طی آن آوارگان سوریه اجازه شرکت پیدا کنند "به خروج دائمی اسد و خانواده او از قدرت منجر می‌شود. این پروسه زمان‌بر است و ما خواستار صبر همگان در جریان خروج اسد و ایجاد یک رهبری جدید هستیم."

 

او افزود: آنطور که برخی امید دارند تغییر دولت فوری اتفاق نمی‌افتد بلکه یک روند تدریجی شامل اصلاح قانون اساسی و برگزاری انتخابات تحت نظارت سازمان ملل است. اما این تغییر نهایتا به وقوع می‌پیوندد. ایالات متحده آمریکا همچنین با قاطعیت از تلاش سازمان ملل برای خاتمه این درگیری که تاکنون روندی راکد بوده، حمایت می‌کند و از دولت سوریه می‌خواهد تا به صورت معتبر به تلاش‌های صلح سازمان ملل ملحق شود.  

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین نقش ترکیه در مقابله با داعش را ستود. روابط میان این دو کشور بر سر حمایت آمریکا از نیروهای دموکراتیک سوریه که عمدا از نیروهای تحت حمایت کردها تشکیل شده‌اند، تیره و تار شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------