آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

امیدواری رییس جمهور کره‌جنوبی نسبت به شانس مذاکره آمریکا و کره‌شمالی



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل, رییس جمهور کره‌جنوبی

رییس جمهور کره جنوبی امروز(دوشنبه) اظهار کرد، بهبود روابط میان دو کره در آستانه بازی‌های المپیک زمستانی در ماه آینده "شانس ارزشمندی" را در خصوص مذاکره میان آمریکا و کره شمالی بر سر برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی پیونگ‌یانگ به دست می‌دهد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از یک سال تنش در شبه‌جزیره کره، دیپلماسی متمرکز بر ورزش موجب شد تا کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کند که کره شمالی ۲۲ ورزشکار خود را به بازی‌های المپیک زمستانی می‌فرستد.

 

درهمین راستا، مون جائه-این، رییس جمهور کره جنوبی در نشست مقامات ارشد اظهار کرد، بازی‌های المپیک "شانس ارزشمندی را برای گشایش در" مذاکرات به منظور حل مساله هسته‌ای و برقراری صلح در شبه جزیره کره ایجاد می‌کند اما هیچ کس نمی‌تواند در خصوص پایداری وضعیت فعلی برای مذاکره خوش‌بین باشد.

 

وی افزود: ما برای حفظ فرصت‌های گفت‌وگو نیازمند عقلانیت و اقداماتی تحت بازی‌های المپیک هستیم تا مذاکرات میان دو کره به مذاکره میان آمریکا و کره شمالی و نیز گونه‌های دیگر گفت‌وگو بینجامد.

 

در حالی که یک نظرسنجی به تازگی نشان داده بیشتر مردم کره جنوبی از حضور کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی استقبال می‌کنند، مخالفان محافظه‌کار، تجمع کوچک اما پر سر و صدایی را در پی بازرسی سالن‌های برگزاری رویدادهای فرهنگی سئول از جانب هیئت نمایندگان کره شمالی، صورت دادند.

 

هنگامی که یکی از گروه‌های معترضان تصویری از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را سوزاندند، پلیس در تجمع آنان مداخله کرد. معترضان طی این تظاهرات مخالفت خود را با "المپیک پیونگ‌یانگ کیم جونگ اون" اعلام کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------