نیکی هیلی: مقامات روسیه پیامی خطرناک به جهان مخابره می کنند!



  اخبار بین الملل  ,خبرهای  بین الملل  , نیکی هیلی

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه ای با اشاره به حمله شیمیایی مشکوک علیه شهروندان سوریه، از مقامات مسکو برای «ارسال پیامی خطرناک به جهان» انتقاد کرد! 

به گزارش  مهر به نقل از روزنامه واشنگتن پُست، «نیکی هیلی» رئیس هیأت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد روز سه شنبه با صدور یک بیانیه ضمن اشاره به حمله شیمیایی مشکوک علیه شهروندان سوریه، از مقامات مسکو برای «ارسال پیامی خطرناک به جهان» انتقاد کرد.

 

هیلی در این بیانیه مدعی شد: «هنگامی که روسیه آن [مکانیزم تحقیقاتی مشترک] را به بن بست کشاند، یک پیام خطرناک را به جهان مخابره کرد. این پیام نه تنها می گوید که بکارگیری تسلیحات شیمیایی امری قابل قبول است؛ بلکه شناسایی و مسئول و مقصر دانستن آنهایی که از این تسلیحات شیمیایی استفاده می کنند، امری غیرضروری است!»

 

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین ادعا کرد: «اگر صحت این گزارشها تأیید شود، این حمله [با استفاده از سلاح شیمیایی] در سوریه بار گرانی بر وجدان آنها [مقامات روسیه] خواهد بود. آمریکا هرگز از مبارزه خود برای حمایت از کودکان، زنان و مردان بی گناه سوری که قربانی [اقدامات] دولت خود و گروههای تشدید کننده این [تعارض در سوریه] شده اند، دست نخواهد کشید!»

 

این در حالی است که نشست شورای امنیت با محور سوریه به درخواست دولت روسیه سه شنبه شب برگزار گردید.

 

طبق گزارشهای واصله، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در این نشست گفت: «ما خواستار انجام تحقیقات شفاف برای مشخص شدن طرف هایی هستیم که از تسلیحات شیمیایی در سوریه استفاده کرده اند».

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------