آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

کاخ سفید: پنس به دنبال مقابله با تبلیغات کره شمالی در المپیک زمستانی است



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,بازی‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی

یکی از مقام‌های کاخ سفید اعلام کرد، معاون رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد تا با حضورش در بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی در ماه آتی میلادی به عنوان راهی برای مقابله با آنچه که "تسخیر" بازی‌ها به واسطه تبلیغات کره شمالی در این بازی‌ها توصیف کرده، استفاده کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته یکی از مقام‌های همسفر مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در مسیر بازگشت از خاورمیانه به آمریکا، وی تنها برای اهداف فرمایشی در این بازی‌ها حضور نمی‌یابد بلکه تلاش می‌کند تا اقدامات تبلیغی کره شمالی‌ها را در این بازی‌ها از مسیر خودش منحرف کند. کره شمالی تیمی را برای حضور در افتتاحیه این بازی‌ها اعزام می‌کند و آنها قرار است در کنار همتایان کره جنوبی خود در این مراسم حضور داشته باشند.

 

این مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود، گفت: پنس نگران است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی رسالت بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی را به نفع خودش تسخیر و در آن نفوذ کند. کره شمالی‌ها سردرمدار دستکاری‌ها و اقدامات جعلی در گذشته بوده‌اند. کره شمالی یک کشور بی‌رحم است. پنس در جریان سفرش به کره جنوبی با رسانه‌ها مصاحبه‌هایی خواهد داشت.

 

این مقام مسئول ادامه داد: کیم جونگ اون می‌خواهد با گروه‌های همسرایان و موسیقی بر بازی‌های المپیک نفوذ داشته باشد. او واقعا بابت این مساله هیجان دارد.

 

دولت سئول اوایل روز سه شنبه انتقادها درباره اینکه بازی‌های المپیک زمستانی در نفوذ و تسخیر کره شمالی درآمده است، رد کرد و گفت که این بازی‌ها به کاهش تنش در شبه‌جزیره کره کمک می‌کند.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و مشاوران ارشدش علنا مذاکرات اخیر میان دو کره را مورد استقبال قرار دادند اما مقام‌های آمریکایی به صورت غیر علنی گفته‌اند که پیونگ‌یانگ ممکن است تلاش کند تا میان سئول و متحدان واشنگتن شکاف ایجاد و روابط را خراب کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------