آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

سفر پل‌رایان به ریاض و دیدار با شاه عربستان/ عکس



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,پل‌رایان

پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که روزگذشته سفرش را به عربستان آغاز کرد و این سفر نیز در تکمیل پروژه دوشیدن ثروت این کشور عربی تحلیل می شود، با ملک سلمان پادشاه و مقامات عالی رتبه سعودی دیدار و گفت و گو کرد. 

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز در کاخ الیمامه در ریاض دیدار و گفت و گو کرد.

 

دو طرف در این دیدار درباره زمینه های همکاری های دو جانبه و مسایل مورد علاقه گفت و گو کردند.

 

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نیز درهمین رابطه نوشت: سفر رایان به عربستان از این جهت حایز اهمیت است که روابط واشنگتن و ریاض وارد مرحله جدیدی شده است تا جایی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از انتخاب در سمت ریاست جمهوری در نخستین سفر خارجی خود به عربستان سفر کرد.

 

مقام آمریکایی در این سفر درباره همکاری های دیپلماتیک بین دو کشور از جمله همکاری بین کمیته های دوستی و مجلس نمایندگان آمریکا را بررسی می کند.

 

پیشتر هیاتی از مجلس شورای عربستان با پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیدار و بر اهمیت روابط دو کشور و همکاری برای تحکیم آن در راستای منافع مشترک تاکید کرده بود.

 

رایان در این دیدار از تلاش های عربستان در مبارزه با تروریسم و تلاش های این کشور در تشکیل ائتلاف اسلامی نظامی برای مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

 

هیات سعودی در جریان دیدارش از مجلس نمایندگان آمریکا که در ماه می سال گذشته صورت گرفت چشم انداز سند 2030عربستان و اهداف آن را شرح داد و تاکید کرد که این چشم انداز تنها به مسایل اقتصادی خلاصه نمی شود بلکه عربستان در طی اجرای این سند در سطح اجتماعی شاهد پیشرفت هایی در جهت رفاه حال مردم خواهد بود.

 

 

 خبرآنلاین  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------