آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ترامپ آماده است "تحت سوگند" به سوالات دادستان پرونده روسیه پاسخ دهد



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, ترامپ

دونالد ترامپ اعلام کرد، "چشم انتظار" است تا به سوالات تیمی که درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا تحقیق می‌کند، پاسخ دهد. 

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت، انتظار دارد ظرف دو تا سه هفته با اجازه وکلایش به سوالات رابرت مولر، دادستان ویژه این پرونده جواب دهد.

 

ترامپ روز چهارشنبه در کاخ سفید گفت: "خیلی علاقه‌مندم در اسرع وقت این کار را انجام دهم."

 

او افزود که "صد در صد" آماده است تحت سوگند به سوالات بازرس ویژه جواب دهد.

 

ترامپ بار دیگر موضع همیشگی خود درباره این پرونده را تکرار کرد و ادامه داد: به هیچ وجه تبانی‌ای صورت نگرفته و هیچ کس در مسیر قانون کارشکنی نکرده است."

 

به گزارش بی‌بی،سی، او در پاسخ به این سوال که مصاحبه چه زمانی انجام خواهد شد، افزود "حدس می‌زنم ظرف دو تا سه هفته صحبت کنیم."

 

ترامپ به خبرنگاران گفت که هیلاری کلینتون، رقیب او در انتخابات گذشته، آمادگی ندارد تحت سوگند به سوالات اف بی آی درباره استفاده از یک سرور شخصی برای ارسال ایمیل در دوران تصدی وزارت خارجه جواب دهد.

 

رئیس جمهوری آمریکا که عضو حزب جمهوری خواه است همچنین گفت، به یاد ندارد که از مدیر موقت اف بی آی (پلیس فدرال) درباره اینکه در انتخابات به چه کسی رای داده، سوال کرده باشد.

 

اندرو مک‌کیب که ماه مه گذشته پس از اخراج جیمز کومی از طرف ترامپ به عنوان مدیر دایمی اف بی آی منصوب شد، گفته که سوالات ترامپ از او در جریان دیداری از کاخ سفید "آزارنده" بود.

 

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، مک‌کیب گفت به رئیس جمهوری گفته است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ رای نداده بود.

 

تصور می‌شود، مولر درحال تحقیق درباره این موضوع باشد که آیا اخراج کومی تلاشی برای کارشکنی در مسیر عدالت بوده یا نه.

 

ترامپ پیشتر در ماه جاری گفته بود که "صد در صد" آماده است تحت سوگند به سوالات پاسخ دهد، اما اضافه کرد "بعید می‌داند" مولر با او مصاحبه کند.

 

این در حالی است که تعدادی از مشاوران ترامپ به او توصیه کرده‌اند، شخصا مقابل مولر قرار نگیرد چرا که آنها این اقدام را "خودکشی" خوانده‌اند.

 

ناظران گفته‌اند، تمرکز مولر بر دونالد ترامپ و تلاشش برای بازجویی از او احتمالا به شک و گمان‌های مولر مبنی بر تبانی رئیس‌جمهوری آمریکا با روس‌ها خاتمه می‌دهد، این در حالی است که برخی مشاوران ترامپ به او نصیحت کرده‌اند، به صورت مکتوب به سوالات بازپرسان پاسخ دهد.

 

برخی دیگر هشدار داده‌اند، تحقیقات شفاهی به ریاست‌جمهوری ترامپ ضربه می‌زند، لذا آنها او را از قرار گرفتن مقابل مولر برحذر داشته‌اند.

 

میلونی سالون، مشاور سابق در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: رئیس‌جمهوری و مشاورانش نمی‌خواهند مستقیما دیداری بین رئیس‌جمهوری و مولر اتفاق بیفتد و پاسخ ترامپ به صورت مکتوب را ترجیح می‌دهند، چراکه ترامپ بی‌پروا حرف می‌زند اما احتمال می‌دهند مولر به پاسخ‌های مکتوب ترامپ اکتفا نکند.

 

وی گفت: بازپرس مولر ممکن است در صورت موافقت قضات ارشد، ترامپ را احضار کند، در این صورت ترامپ نباید این احضاریه را رد کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------