آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

ماتیس: به فشارها تا خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی ادامه می‌دهیم



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,ماتیس

وزیر دفاع آمریکا در جریان مذاکرات با همتای کره جنوبی خود در هاوایی تاکید کرد دو کشور به اعمال فشارها بر کره شمالی تا توقف برنامه‌های هسته‌ای این کشور ادامه می‌دهند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در این سخنان بر دیپلماسی به عنوان گزینه‌ای برای حل بحران کره شمالی تاکیدکرد. این صحبت‌ها از سوی ماتیس پس از آن مطرح شد که یکی از دیپلمات‌های ارشد کره جنوبی گفته بود، راه‌حل نظامی در مواجهه با بحران کره شمالی غیرقابل قبول است.

 

ماتیس با اشاره به کیم جونگ اون،‌ رهبری کره شمالی گفت:‌ دیپلماسی باید منطق را به اظهارات و لفاظی‌های بی پروا و تحریک‌آمیز رهبر کره شمالی بازگرداند. ما به عنوان دو کشور دوستدار صلح از مذاکره درباره بازی‌های المپیک استقبال می‌کنیم اما به کمپین فشارهای اقتصادی بین‌المللی برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی ادامه می‌دهیم.

 

وی همچنین ادامه داد، نظام کیم جونگ اون تهدیدی برای جهان است. واکنش به این تهدید در حوزه دیپلماتیک باقی می‌ماند و البته با پشتیبانی گزینه نظامی تا به رهبر کره شمالی بفهمانیم که دیپلمات‌های ما از موضع قدرت صحبت می‌کنند.

 

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته است، زمانیکه صحبت از برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی مطرح می‌شود، تمامی گزینه‌ها هنوز روی میز قرار دارند.

 

اما ماتیس مکررا بر اقدامی غیرنظامی شامل اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی تاکید دارد و بار دیگر این مساله را در جریان دیدارش با "سونگ یونگ-مو"، همتای کره جنوبی در مقر فرماندهی پاسیفیک آمریکا در هاوایی عنوان داشت.

 

وزیر دفاع کره جنوبی نیز گفت که انتظار صحبت درباره کره شمالی را با ماتیس داشته و دو طرف درباره همکاری بین دو ارتش آمریکا و کره جنوبی نیز گفتگو داشتند.

 

وی ادامه داد: ما هر دو به خوبی اوضاع را می‌دانیم و همواره به عنوان دو شریک و دو متحد با هم هستیم.

 

دو کره اخیرا درباره مشارکت ورزشکاران کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی در سئول توافق کردند و سئول و سازمان دهندگان این بازی‌ها در تلاش برای ترویج به اصطلاح المپیک صلح با هدف گشایش درهای مذاکره با کره شمالی هستند.

 

اما انتظار می‌رود کره شمالی ۸ فوریه یعنی یک روز پیش از افتتاحیه این بازی‌ها سالروز تاسیس ارتش کشورش را جشن بگیرد. همچنین برخی گزارش‌ها و مسئولان اعلام کردند پیونگ یانگ آماده یک رژه نظامی برای عرض اندام قبل از جشنواره ورزشی می‌شود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------