آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

وزیر دفاع کره جنوبی: کره شمالی از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند، از نقشه جهان حذف می‌شود



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , وزیر دفاع کره جنوبی

به رغم بهبود اخیر در روابط دو کره، کره شمالی برنامه‌های خود را برای داشتن یک بازدارنده هسته‌ای، رها نکرده است و همسایه جنوبی‌اش بارها هشدار داده که به فکر استفاده از سلاح هسته‌ای نباشد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "سونگ یونگ-مو"، وزیر دفاع کره جنوبی در این باره اظهار کرد، استفاده از تسلیحات هسته‌ای از جانب کره شمالی علیه کره جنوبی یا آمریکا، برای کره شمالی یک "خودکشی" خواهد بود.

 

وزیر دفاع کره جنوبی در یک انجمن امنیتی در سنگاپور گفت: اگر کره شمالی از تسلیحات هسته‌ای پیشرفته علیه کره جنوبی یا آمریکا استفاده کند، از نقشه جهان حذف خواهد شد.

 

این مقام ارشد اذعان کرد: اینکه کره شمالی از تسلیحات هسته‌ای خود برای اتحاد مجدد دو کره استفاده خواهد کرد، ایده‌ای بی‌اساس است.

 

وی همچنین افزود، تهدیدهای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مبنی بر حمله هسته‌ای، چیزی جز "پروپاگاندا" نیست و هیچ اقدام عملی در پی ندارد.

 

"یونگ-مو" در عین حال از موضع فعلی کره جنوبی برای توسعه روابط با کره شمالی از طریق مذاکره پشتیبانی کرد.

 

او نشان کرد: این رویه می‌تواند راهی دشوار باشد و زمان زیادی را طلب کند اما فکر می‌کنم که باید با صبوری این راه را طی کنیم.

 

وزیر دفاع کره جنوبی این اظهارات را چند روز پس از دیدارش با جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا بیان کرد؛ دیداری که طی آن، دو طرف همکاری خود را برای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره تجدید و اظهار کردند: هر تلاشی برای ایجاد شکاف میان آمریکا و کره جنوبی شکست خواهد خورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------