آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

حریری درباره استفاده از سلاح برای حل اختلافات سیاسی هشدار داد



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,حریری

نخست وزیر لبنان اظهار کرد، استفاده از سلاح برای حل اختلافات سیاسی تنها منجر به فتنه،‌ آمدن به خیابان‌ها، بستن راه‌ها و آتش زدن سطل زباله‌ها خواهد شد که هیچ نتیجه‌ای ندارد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سعد حریری، نخست وزیر لبنان اظهار کرد، آنچه طی هفته‌ گذشته رخ داد برای همه درس عبرتی است؛ درسی مربوط به اینکه حرف زدن بدون عمل به هیچ راه حلی در رابطه با مشکلات منتهی نشده، بلکه باعث شکل گیری تشنج سیاسی می‌شود.

 

سعد حریری روز جمعه خطاب به طرفدارانش در جریان المستقبل گفت: شما می‌دانید که "شهید" رفیق حریری (نخست وزیر سابق لبنان) و بعد از او من با موجی از توهین‌ها بسیار زشت‌تر از آنچه می‌شنوید، مواجه شدم اما ما همیشه کرامت کشور را مهمتر از کرامت افراد و احزاب مختلف می‌دانیم و این کشور زیبا مستحق آن است که ما کوتاه بیاییم و داوری را به عهده سازمان‌ها، قانون و حکومت بگذاریم.

 

وی همچنین افزود: اگر این کار را نکنیم همگی در آشوب فرو می‌رویم و درگیری در خیابان بین مردم داوری می‌کند.

 

نخست وزیر لبنان تاکید کرد، مردم لبنان از این لحظه به بعد نمی‌پذیرند که کشورشان بین یک سخنرانی در اینجا و عکس العمل در مقابل آن در جای دیگر معلق باشد. آنچه ما و مردم می‌خواهیم این است که لبنانی‌ها به جای یادآوری خاطرات روزهای سیاه و ملعون بار دیگر به حکومتشان برای ایجاد دوباره امنیت و ثبات اعتماد کنند.

 

این مقام لبنانی افزود: چند روز قبل گفتم، ثبات لبنان مهمتر از هر چیز دیگری است و اعتماد دارم که تمامی اقشار و گروه‌های سیاسی در اندازه مسؤولیت‌شان ظاهر می‌شوند و ما به شکلی برابر زیر یک سقف در راستای رفع نیازها برای زندگی مشترک و صلح قومی به فضای مشترک ملی بازخواهیم گشت.

 

وی همچنین بر عدم از دست دادن دوباره فرصت تاکید کرد و افزود، نتیجه کار جدی از جمله تجدید قدرت از طریق یک انتخابات دموکراتیک تا برگزاری کنفرانس‌هایی در راستای حمایت و پشتیبانی از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان و حمایت از سرمایه‌گذاری و اقتصاد کشور در دست اجراست. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------