آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

واکنش‌ کرملین و کاخ‌سفید به خبر دیدار «سِری»



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,کرملین و کاخ‌سفید

سخنگوی کرملین و کاخ سفید از اینکه رسانه‌ها دیدار دوم رهبران روسیه و آمریکا را «سری» می‌نامند، تعجب کرده و گفتند: صحبت‌های پوتین و ترامپ بر سر میز ناهار را که نباید «محرمانه» خواند. 

به گزارش تسنیم، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" و "دونالد ترامپ" روسای جمهوری روسیه و آمریکا در «در حاشیه» دو روز برگزاری نشست سران گروه «جی-20» در هامبورگ آلمان با یکدیگر برخورد داشتند و هیچ «دیدار محرمانه‌ای» بین آنها صورت نگرفته است و کسانی که چنین ادعایی می کنند، کاملا پوچ و بی اساس است.

 

سخنگوی کاخ کرملین در یک گفتگوی تلویزیونی افزود: «رهبران دو کشور در جریان ناهار، با یکدیگر صحبت و تبادل نظر کرده اند و این مسئله را نباید دیدار جداگانه ای نامید.»

 

پیش از این رسانه های گروهی آمریکایی از دیدار «سری» دیگری بین پوتین و ترامپ در جریان نشست هامبورگ خبر داده بودند که حدود یک ساعت هم بطول انجامیده است.

 

پسکوف توضیح داد: «مسلما استفاده از واژه «سری یا محرمانه» برای این دیدار کاملا غیرمنطقی و پوچ بوده و جای تعجب دارد، برای اینکه دیدار رهبران روسیه و آمریکا کاملا رسمی و با هماهنگی قبلی مقامات دیپلماتیک دو کشور انجام گرفت و سپس آنها در حاشیه نشست دو روزه در هامبورگ بارها با یکدیگر تبادل نظراتی داشته، صحبتهایی ردو بدل کرده و با یکدیگر برخورد داشته اند. ولی هیچ دیدار سری یا گفتگوهای محرمانه ای بین آنها نبوده است.»

 

این مقام کرملین افزود: «ضمن اینکه ولادیمیر پوتین و ترامپ امکان آن را نیز داشته اند تا در سر میز ناهار هم به صحبتهایی که در دیدار رسمی خود داشتند ادامه داده و در چارچوب همان موضوعات به تبادل نظر بپردازند و باز هم باید تکرار کنم که این مسئله اصلا یک دیدار جداگانه محسوب نمی شود که بسیاری در آمریکا سعی دارند این چنین وانمود کنند.»

 

"سارا ساندرز" سخنگوی کاخ سفید هم در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که گفتگوهای روسای جمهوری آمریکا و روسیه بر سر میز شام رسمی در هامبورگ که رسانه های گروهی آن را «دیدار سری» رهبران دو کشور نامیده اند، ادامه تمایلات ضدروسی است که در ایالات متحده جریان دارد.

 

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که «چرا شما تاکنون از دیدار سری ترامپ با پوتین سخنی به میان نیاوردید؟» گفت: «این بسیار احمقانه بود که ما اعلام کنیم که رهبران دو کشور بر سر میز شام رسمی که از سوی "آنگلا مرکل" تدارک دیده شده و بیش از 40 میهمان خارجی حاضر در نشست سران گروه جی-20 حضور دارند، با یکدیگر صحبت کردند.»

 

ساندرز یادآور شد: «تلاش برای «محرمانه جلوه دادن» چنین دیداری، بسیار مسخره است.

 

رهبران دو کشور صحبتهای کوتاهی داشته اند که من نمی توانم از جزییات آن صحبت کنم. باز هم تکرار می کنم، رئیس جمهوری بر سر میز شام با بسیاری از رهبران کشورهای دیگر گفتگو کرده است. به نظر من، اصلا محترمانه نخواهد بود که در چنین شرایطی هیچ صحبتی رد و بدل نشود.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------