کره‌شمالی در حال ساخت جایگاه برای بازدیدکنندگان امحای سایت هسته‌ای



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , کره‌شمالی
تدارکات در آستانه سفر روزنامه‌نگاران خارجی برای بازدید از بسته‌ شدن نهایی سایت مذکور در ۲۳ تا ۲۵ مه ادامه خواهد یافت. 

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کره‌شمالی در حال آماده شدن برای ساخت یک جایگاه برای بازدیدکنندگان است تا آنها بتوانند نظاره‌گر امحای سایت آزمایش هسته‌ای این کشور باشند.

 

به گزارش ایسنا، وب‌سایت آمریکایی "۳۸ نورث" که بر تحولات کره‌شمالی نظارت می‌کند امروز یکشنبه گزارش داد، تصاویر ۱۵ مه نشان می‌دهد اقداماتی در نزدیکی سایت آزمایش هسته‌ای پانگی-ری در دست انجام است.

 

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کره‌شمالی ماه گذشته از تعطیل شدن سایت آزمایش هسته‌ای خود و توقف آزمایش‌های تسلیحات هسته‌ای و موشکی در آستانه نشست برنامه‌ریزی شده میان رهبران کره‌شمالی و آمریکا خبر داده بود.

 

در گزارش وب‌سایت ۳۸ نورث آمده است: این فعالیت غیر عادی یک هفته پیش در دامنه تپه نزدیک به پورتال غربی رویت شد و می‌تواند ذخیره‌سازی مواد برای ساخت تونل و یا مصالح ساختمانی مورد نیاز از عملیات انهدام را نشان دهد، اما با توجه به موقعیت تپه‌های ساحلی این یک پلتفورم نظارت خواهد بود تا خبرنگاران بتوانند از بسته شدن انفجاری پورتال‌های شمال و غرب دیدن کنند.

 

این مقاله تاکید دارد که ساختمان‌های کوچک هم حذف شده‌اند و سازه‌های مهم دست نخورده باقی ماندند. در این گزارش آمده است: بنابراین تدارکات در آستانه سفر روزنامه‌نگاران خارجی برای بازدید از بسته‌ شدن نهایی سایت مذکور در ۲۳ تا ۲۵ مه ادامه خواهد یافت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------