آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

کره جنوبی نگران است نفوذش بر فرآیند مذاکرات با کره شمالی را از دست بدهد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,کره جنوبی
رئیس جمهور کره جنوبی در حالی قرار است فردا سه شنبه با همتای آمریکایی خود در کاخ سفید دیدار کند که با توجه به تحولات اخیر در روابط تجاری میان آمریکا و چین، ممکن است ترامپ در این فرآیند دیپلماتیک، جای مون جائه این را در "صندلی راننده" بگیرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در چند ماه گذشته همه چیز به نفع مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی پیش می‌رفت در حالی که او به تدریج قطعات پازل مذاکرات هسته‌ای مهم میان آمریکا و کره شمالی را بعد از یک سال متشنج کنار هم قرار می‌داد.

 

با این حال او قرار است فردا برای دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وارد کاخ سفید شود و احساس می‌کند که جایگاهش در "صندلی راننده" این فرآیند دیپلماتیک با "اما و اگر" روبرو شده است.

 

در صورتی که ترامپ تصمیم بگیرد تعامل‌های مستقیم‌تری با چین به عنوان تنها همپیمان مهم کره شمالی، که هرگز اجازه نداده در فرآیند دیپلماتیک جهانی حل مناقشه هسته‌ای شبه جزیره کره به حاشیه رود، داشته باشد در آن صورت سئول ممکن است بخش زیادی از تاثیر خود را از دست بدهد.

 

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اخیرا اعلام کرد که نشست روز سه شنبه ترامپ و مون جائه این عمدتا متمرکز بر تدارک نشست میان ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است که برای ۱۲ ژوئن در سنگاپور برنامه ریزی شده است.

 

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، این نشست "قدرت پایدار ائتلاف آمریکا و کره جنوبی را تصدیق خواهد کرد".

 

کاخ سفید در بیانیه خود تصریح کرد: دونالد ترامپ و مون جائه این همچنان به همکاری نزدیک خود در خصوص تحولات مربوط به شبه جزیره کره بعد از اجلاس مهم رهبران دو کره در تاریخ ۲۷ آوریل ادامه خواهند داد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------