آمریکا قابلیت‌های دفاع موشکی خود در جنوب شرق آسیا را ارتقا داد



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,
در آستانه دیدار پیش‌بینی شده ترامپ و اون، یکی از ناوهای نیروی دریایی آمریکا که به موشک‌های پیشرفته هدایت‌شونده مجهز است، امروز(سه شنبه) وارد آب‌های ژاپن شد؛ اقدامی که آمریکا می‌گوید، باعث افزایش توانمندی سامانه‌های دفاع موشکی در منطقه پاسفیک می‌شود. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این ناو جنگی به نام "یواس‌اس میلیوس" سه هفته پیش از مذاکرات رهبران آمریکا و کره شمالی وارد پایگاه دریایی یوکوسوکا شده و ارتش آمریکا می‌گوید که این کشتی در راستای تقویت سامانه‌های دفاعی این منطقه علیه هرگونه حمله موشک بالستیک کره شمالی یا هر کشور دیگری در آسیای شرقی، به انجام ماموریت می‌پردازد.

 

این اقدام نشان می‌دهد که فشار نظامی ممکن است علیه کره شمالی اعمال شود.

 

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ورود این ناو جنگی در راستای تقویت ظرفیت‌های دفاعی–موشکی در جهت حمایت از امنیت و ثبات در منطقه پاسیفیک انجام گرفته است.

 

قرار است دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبران آمریکا و کره شمالی در 12 ژوئن سال جاری میلادی در سنگاپور با هم دیدار کنند.

 

پیونگ یانگ هفته گذشته تهدید کرده بود که اگر واشنگتن به فشارهای خود برای خلع سلاح اتمی یک جانبه ادامه دهد، نشست را لغو خواهد کرد.

 

در واکنش به این اظهارات ترامپ گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم قرار است این نشست برگزار شود و رهبر کره شمالی مطمئن باشد که منافعش در هر توافقی حفظ خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------