آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

کره شمالی آمریکا را به لغو دیدار سران تهدید کرد



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , کره شمالی
معاون وزیر امور خارجه کره شمالی تهدید کرد چنانچه آمریکا با 'اقدامات غیرقانونی و ظالمانه' به دنبال ضربه زدن به پیونگ یانگ باشد این کشور در مورد نشست برنامه ریزی شده میان سران دو کشور تجدید نظر خواهد کرد. 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری کره شمالی، 'چوی سون هویی' امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد اینکه نشست سران دو کشور روز 22 خرداد برگزار شود یا نه «به رفتار و تصمیم آمریکا در برابر کره شمالی» بستگی دارد.

 

او گفت: اینکه آمریکا قصد گفت و گو با ما را دارد یا به دنبال نبرد هسته ای با ماست کاملا به رفتار و کردار این کشور بستگی دارد.

 

معاون وزیر خارجه کره شمالی تاکید کرده است چنانچه آمریکا از حسن نیت ما سوء اسفتاده کند و از طریق خشونت و توسل به اعمال غیر قانونی و ظالمانه به خواسته ها ما پاسخ دهد پیشنهاد من به رهبر عالی مقام کشور، بازنگری در این نشست است.

 

وی همچنین تشبیه کره شمالی به لیبی از سوی 'مایک پنس' معاون رئیس جمهور آمریکا را محکوم کرد.

 

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی گفته بود ممکن است داستان کره شمالی نیز مانند لیبی به پایان برسد، گزینه نظامی برای کره شمالی هرگز از روی میز خارج نشده است، ایالات متحده خواهان انحلال هسته ای کامل، قابل تایید و غیر قابل برگشت است.'

 

معاون وزیر خارجه کره شمالی در ادامه در این بیانیه آورده است: 'به عنوان یک شخص درگیر با مسایل ایالات متحده، از چنین سخنان احمقانه معاون رئیس جمهور ایالات متحده تعجب نمی کنم'.

 

این تهدید کره شمالی بعد از آن است که روز گذشته روسای جمهوری کره جنوبی و آمریکا در واشنگتن یکدیگر را ملاقات و بر ادامه فشارها بر کره شمالی تاکید کردند ترامپ در این دیدار گفته بود ممکن است نشست با رهبر کره شمالی را لغو کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------