آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

آمریکا ۲ دیپلمات ونزوئلا را اخراج کرد



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزارت خارجه آمریکا
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اخراج دو دیپلمات ونزوئلا خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو دیپلمات ونزوئلا، عنصر نامطلوب شناخته شده‌اند و به آنها ۴۸ ساعت فرصت داده شده است که آمریکا را ترک کنند.

 

نائورت در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا طبق ماده ۹ کنواسیون وین در خصوص روابط دیپلماتیک و ماده ۲۳ کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی اعلام می‌کند که کاردار سفارت ونزوئلا و معاون سرکنسولگری این کشور در هیوستون، عناصر نامطلوب شناخته می‌شوند.

 

این تصمیم در واکنش به اقدام دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا مبنی بر اخراج دو دیپلمات آمریکایی در پی انتقاد شدید واشنگتن از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری ونزوئلا صورت گرفت.

 

مادورو در سخنانی «تد رابینسون» و «برایان نارانجو» را به دخالت در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری ونزوئلا متهم کرد و به آنها ۴۸ ساعت برای ترک خاک این کشور فرصت داد. وی تصریح کرد که اخراج این دو دیپلمات آمریکایی در راستای «دفاع از تمامیت ارضی ونزوئلا» صورت گرفته است.

 

با این حال، هدر نائورت اعلام کرده است که اتهام‌هایی که ونزوئلا بر اساس آن تصمیم به اخراج دیپلمات‌های آمریکایی گرفت، غیرقابل توجیه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------