رهبر کره شمالی خواستار برگزاری اجلاس سران با آمریکاست



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,رهبر کره شمالی
دومین اجلاس سران کره روز گذشته 26 می (5 خرداد) در روستای مرزی پانمونجوم برگزار شد. این اجلاس با هدف یافتن راهی برای برگزاری اجلاس سران آمریکا و کره شمالی که توسط دونالد ترامپ لغو شده بود ، برگزار شد.

 خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد: 'کیم جونگ اون' رهبر این کشور بر عزم ثابت خود برای دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری آمریکا در 12 ژوئن (22 خرداد) تاکید دارد و خواهان برگزاری اجلاس سران با آمریکاست.

 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: رهبران دو کره در نشست روز گذشته خود به توافق رسیده اند که سومین نشست سران را روز یکم ژوئن (11 خرداد) برگزار کنند.

 

دومین اجلاس سران کره روز گذشته 26 می (5 خرداد) در روستای مرزی پانمونجوم برگزار شد. این اجلاس با هدف یافتن راهی برای برگزاری اجلاس سران آمریکا و کره شمالی که توسط دونالد ترامپ لغو شده بود ، برگزار شد.

 

دیدار رهبران کره شمالی و آمریکا قرار بود 12 ژوئن در سنگاپور برگزار شود اما ترامپ در نامه ای به 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی، با اشاره به آنچه که «خصومت آشکار» در موضع‌گیری‌های اخیر پیونگ یانگ خواند، نوشت که از دیدگاه او «اکنون زمان مناسبی برای برگزاری این دیدار نیست».

 

براساس گزارش خبرگزاری کره شمالی، 'کیم جونگ اون' در دیدار روز گذشته از 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی، به دلیل تلاش برای برگزاری نشست سران آمریکا و کره شمالی تشکر کرده است.

 

'کیم جونگ اون' از رییس جمهوری کره جنوبی خواسته است تا برای برگزاری نشست سران با ترامپ تلاش کند و مکانیسمی مناسب برای صلح دائمی و پایدار در شبه جزیره اتخاذ نماید.

 

دو رهبر همچنین روز گذشته توافق کردند هر زمانی که نیاز باشد یکدیگر را ملاقات کنند.

 

نخستین نشست سران دو کشور، روز 7 اردیبهشت در روستای مرزی 'پانمونجوم' برگزار شد.

 

رهبران دو کره در بیانیه پایانی این اجلاس در مورد «خلع سلاح کامل شبه جزیره کره» به توافق رسیده و موافقت کردند «توافق متارکه جنگ به معاهده صلح تبدیل شود و هر اقدام خصمانه علیه یکدیگر را از این به بعد خاتمه دهند».

 

'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی همچنین در بیانیه 'پانمونجوم' به صورت مشترک موافقت کردند، خلع سلاح هسته ای را محقق و برای این هدف با جامعه بین المللی همکاری کنند.

 

همچنین در پایان این اجلاس مقرر شد برای رسیدن به «معاهده صلح»، گفت وگوهای سه جانبه با حضور آمریکا و چهارجانبه با حضور چین برگزار شود.

 

براساس «بیانیه صلح پانمونجوم» ، دو طرف موافقت کردند که به «دوران خصم و اقدامات مسلحانه در آبهای دریای زرد خاتمه داده شده» و این آب ها به «آبهای صلح» تبدیل شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------