ژاپن نقض تحریم‌های از سوی کره شمالی را به سازمان ملل گزارش کرد



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , ژاپن
وزارت امور خارجه ژاپن گزارش کرد، این کشور یک مورد نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را بعد از شناسایی یک کشتی باری حامل یک تانکر کره شمالی به این سازمان اطلاع داده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این پنجمین بار در سال جاری میلادی است که توکیو نقل و انتقال‌های کشتی‌های کره شمالی که در نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور هستند را گزارش می‌دهد.

 

وزارت خارجه ژاپن در بیانیه‌ای امروز (سه‌شنبه) تصریح کرد: در شب ۱۹ مه یک هواپیمای گشت زنی نظامی اقدام به جاسوسی کردن از یک تانکر دارای پرچم کره شمالی در کنار یک کشتی کوچک با ملیت نامشخص اما با قرار دادن آنچه که "شبیه به پرچم کشور چین بود" کرد.

 

این بیانیه گفت: دولت ژاپن شدیدا مظنون است که آنها حامل اجناسی بودند که با تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی ممنوع شده‌اند.

 

این وزارتخانه این تانکر کره شمالی را با عنوان "JI SONG ۶" شناسایی کرد که یکی از کشتی‌هایی است که از سوی شورای امنیت سازمان ملل مورد تحریم قرار گرفته است.

 

پیونگ یانگ به سبب برنامه‌های موشکی و هسته‌ای‌اش هدف چندین بار تحریم از سوی سازمان ملل قرار گرفته که در همین راستا کشورهای عضو سازمان ملل از تسهیل یا مشارکت در تبادل‌های کالا با کشتی‌های دارای پرچم کره شمالی منع شده‌اند.

 

این ادعاهای توکیو در حالی مطرح شده که مجددا تعاملات دیپلماتیک کره شمالی در راستای تدارک برای نشست کیم جونگ اون، رهبر این کشور با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تشدید شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------