آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پیونگ‌یانگ: لاوروف به زودی عازم کره‌شمالی می‌شود



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,لاوروف
خبرگزاری دولتی کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) گزارش داد، وزیر امور خارجه روسیه به‌زودی به دعوت وزیر خارجه کره‌شمالی عازم پیونگ‌یانگ می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این گزارش اعلام نشده سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در چه تاریخی وارد کره‌شمالی خواهد شد و اهداف سفر او چه خواهد بود. این احتمال وجود دارد لاوروف علاوه بر دیدار با ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره‌شمالی با مقام‌های ارشد از جمله رهبری کره‌شمالی دیدار داشته باشد.

 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه 23 ماه مه گفته بود، مقدمات سفر لاوروف به کره‌شمالی در دست اجراست اما زمان دقیق سفر متعاقبا از شبکه‌های رسمی اعلام خواهد شد.

 

زاخارووا همچنین افزود، روسیه برای انجام دیدارها و ارتباطاتی با طرف‌های بین‌المللی در راستای تلاش برای حل و فصل اوضاع در شبه جزیره کره برنامه‌ریزی‌هایی کرده است.

 

تحولات در شبه جزیره کره به سرعت در حال شکل‌گیری بوده که عمدتا با وعده پیونگ‌یانگ برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای و تعهد به خلع سلاح کامل مرتبط هستند. اخیرا هم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیتی تایید کرد که کیم یونگ چول، مقام ارشد نزدیک به رهبر کره شمالی به منظور برگزاری مذاکراتی درباره تدارک نشست میان رهبران واشنگتن و پیونگ‌یانگ به نیویورک سفر می‌کند.

 

خبرگزاری دولتی کی‌سی‌ان‌ای و روزنامه حزب حاکم کره‌شمالی سه‌شنبه در سرمقاله‌ای نوشتند: پیونگ‌یانگ در حال پیشرفت در مسیر خودش طبق جدول زمانی خود است و مهم نیست که دیگران چه می‌گویند و باد از کدام طرف می‌وزد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------