آمریکا بازداشت مجدد یک مقام عفو بین‌الملل در ترکیه را محکوم کرد



  اخبار  بین الملل ,خبرهای  بین الملل , آمریکا
آمریکا اعلام کرد: واشنگتن از بازداشت دوباره یک مقام محلی عفو بین‌الملل توسط ترکیه عمیقا نگران است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هدر ناوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به بازداشت دوباره تانر کیلیچ که سال گذشته به همراه ۱۱ نفر بازداشت و به تازگی آزاد شد، از آنکارا خواست که وضعیت فوق‌العاده در این کشور را به پایان رسانده و اجرای قانون در این کشور را تضمین کند.

 

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: اما پس از آزادی کیلیچ با درخواست تجدیدنظر از سوی دادستانی حکم بازداشت دوباره صادر شد و بدین ترتیب کیلیچ حتی پیش از آنکه به خانه‌اش برگردد، بازداشت شد.

 

وی ادامه داد: واشنگتن از نزدیک پرونده کیلیچ و همچنین وضعیت دیگر مدافعان حقوق بشر، روزنامه نگاران، رهبران جامعه مدنی و رهبران سیاسی که تحت وضعیت فوق‌العاده بازداشت شده‌اند را پیگیری می‌کند.

 

او با بیان اینکه وضعیت فوق‌العاده در ترکیه باید پایان یابد، خواستار آزادی افرادی شد که تحت وضعیت فوق‌العاده در ترکیه بازداشت شده‌اند.

 

ناوئرت افزود: وضعیت فوق‌العاده در ترکیه، آزادی بیان را در این کشور زیر سوال برده و نگرانی‌ها را درباره استقلال قضایی افزایش داده است.

 

از زمان کودتای ناکام مقام‌ها بیش از ۵۰ هزار تن را که در انتظار محاکمه هستند، به زندان‌ها فرستاده و حدود ۱۵۰ هزار تن دیگر را اخراج و یا از کار معلق کرده‌اند. متحدان غربی آنکارا نگرانند که اردوغان از کودتا به عنوان بهانه‌ای برای ریشه‌کن کردن اپوزیسیون و سرکوب مخالفان سوء استفاده کند

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------