آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

تصاویر| «عوامگرایان» در ایتالیا به قدرت رسیدند



 اخبار سیاسی ,خبرهای سیاسی , عوامگرایان
روز گذشته بالاخره پس از یک ماه کشمکش سیاسی، عوامگرایان تکلیف دولت ایتالیا را مشخص کردند.

به گزارش خبرآنلاین، وب سایت خبرگزاری رویترز گزارش داد: جوزپه کنته روز جمعه به عنوان نخست‌وزیر جدید ایتالیا سوگند وفاداری یاد کرد. او رئیس کابینه نخستین دولت ضدساختار در اروپای غربی است. احزاب پشتیبان وی از مخالفان سرسخت سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال بودجه و نیز پناهجویان هستند.

 

کنته که استاد ۵۳ ساله حقوق در دانشگاه بوده از سوی دو حزب عوام‌گرای جنبش پنج ستاره و لیگا حمایت می‌شود. جنبش پنج ستاره ایتالیا از درون شبکه‌ای از اعتراضات مردم کوچه و بازار زاده شد و لیگا نیز با ارائه برنامه‌ای برای کاهش مالیات‌ها و افزایش بودجه رفاهی به محبوبیت مردمی دست یافت.

 

کنته که بیش از یک هفته پیش از سوی سرجیو ماتارلا، رئیس‌جمهوری ایتالیا مأمور تشکیل دولت شده بود در نخستین تلاش برای معرفی اعضای کابینه خود موفق نبود و از سمت خود استعفا کرده بود.

 

 اخبار سیاسی ,خبرهای سیاسی , عوامگرایان
 

واکنش اتحادیه اروپا

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا انتخاب جوزپه کنته به عنوان نخست‌وزیر ایتالیا را به وی تبریک گفت و خاطر نشان کرد که مقام‌های این اتحادیه منتظر پیشنهادات وی خواهند بود و از برنامه اصلاحاتش پشتیبانی خواهند کرد.

 

سخنگوی یونکر در توییتر خود نوشت‌: «کمیسیون اروپا در مسیر اصلاحات، پشتیبان ایتالیا خواهد بود و به پیشنهادهای ایتالیا برای آینده اتحادیه اروپا توجه خواهد داشت.»

 

پیش از وی دونالد توسک، رئیس شورای اروپا نیز طی پیامی انتخاب کنته را تبریک گفته بود. توسک نوشت‌: «انتخاب شما در زمانی بسیار حیاتی برای ایتالیا و نیز تمام اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد. ما برای چیره شدن بر چالش‌های مشترکمان نیازمند اتحاد و همبستگی هستیم.»

 

دولت کنونی ایتالیا پس از چهار ماه کشمکش سیاسی میان احزاب مختلف شکل می‌گیرد. در انتخابات پارلمانی چهارم مارس سال جاری میلادی هیچ کدام از احزاب سیاسی این کشور نتوانستند اکثریت کرسی‌های مجلس را کسب کنند و در نتیجه این کشور به مدت چهار ماه از داشتن بازوی اجرایی محروم ماند.

 

 اخبار سیاسی ,خبرهای سیاسی , عوامگرایان
 

پایان بحران سیاسی ایتالیا با تشکیل دولت ائتلافی عوامگرایان

در همین باره بی بی سی نیز گزارش داده است: با موافقت رییس جمهوری ایتالیا با ترکیب دولت ائتلافی، چند ماه سرگردانی سیاسی در چهارمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا به پایان رسید.

 

این موافقت پس از آن انجام شد که جوسپه کونته، نامزد نخست وزیری، فهرستی از وزرای کابینه پیشنهادی اش را به رییس جمهوری ارائه کرد.

 

کابینه پیشنهادی ترکیبی از دو حزب عوام گرای جنبش پنج ستاره و حزب لیگ شمال است.

 

 اخبار سیاسی ,خبرهای سیاسی , عوامگرایان
 

تلاش های پیشین برای تشکیل دولت به شکست خورده بود.

 

سرجئیو ماتارلا، رییس جمهوری ایتالیا در ابتدا با گزینه پیشنهادی کونته برای وزارت اقتصاد مخالفت کرد و کارلو کوتارلی، اقتصاددان سابق صندوق بین المللی پول را مسوول تشکیل دولت کرد.

 

ولی با جایگزینی نامزد وزارت اقتصاد در فهرست دولت ائتلافی آقای کونته، آقای ماتارلا موافقت خود را با تشکیل دولت به وسیله او اعلام کرد.

 

علت مخالفت ماتارلا با انتصاب پائولو ساوونا، مخالفت او با اتحادیه اروپا بود.

 

بی ثباتی سیاسی اخیر در ایتالیا پس از آن رخ داد که در انتخابات پارلمانی چهارم مارس، گروه عوامگرای جنبش پنج ستاره توانست با ۳۲ درصد آراء به عنوان بزرگ ترین حزب راهی پارلمان شود. حزب راست گرای لیگ هم در این انتخابات ۱۸ درصد از آرا را به دست آورد.

 

 اخبار سیاسی ,خبرهای سیاسی , عوامگرایان
 

جوزپه کونته، نخست وزیر جدید ایتالیا که استاد حقوق در فلورانس است، نماینده پارلمان نیست و تاکنون اصلا سابقه کار سیاسی نداشته است.

 

او اخیرا متهم شد که در کارنامه آکادمیک خود اغراق کرده تا وجهه بین المللی اش را ارتقا دهد.

 

او در رزومه ای در سال ۲۰۱۳ گفته بود که "مطالعات حقوقی خود را در دانشگاه نیویورک کامل کرده" اما یک سخنگوی این نهاد گفت رکوردی از تحصیلات او در این دانشگاه وجود ندارد.

 

او همچنین ادعا کرده بود که در سال ۲۰۰۱ در کالج گرتون دانشگاه کمبریج "تحقیقات علمی" انجام داده اما یک سخنگوی این دانشگاه با اشاره به قوانین حفاظت از اطلاعات گفت نمی تواند این اظهارات را رد یا تایید کند.

 

اما جنبش پنج ستاره از نامزدی او حمایت کرد و گفت که او قربانی یک کمپین "افترا" است.

 

 اخبار سیاسی ,خبرهای سیاسی , عوامگرایان
 
 اخبار سیاسی ,خبرهای سیاسی , عوامگرایان
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------